شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۴۸ معلم جدید وارد شهرستان شدند؛ شیوه ۱۲۱۲ در کاشمر اجرایی شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر خبر داد:

به گزارش پایگاه خبری روستای قوژد : در روز دوشنبه ۲۹ آبان۱۴۰۲ ، نشست خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با خبرنگاران در خصوص  اقدامات انجام شده در پروژه مهر در محل سالن جلسات  اداره آموزش و پرورش با حضور مدیریت محترم اداره و معاونین محترم وی برگزار شد.

سعید تاج محمدی در این نشست خبری در ابتدا گفت : مهر امسال با وجود مقوله بازنشستگی زودتر از موعد، ورود نیروهای جدید در آموزش و پرورش شهرستان قابل توجه بود و چالش کمبود نیرو در مدارس بسیار کمتر از سال گذشته اتفاق افتاد و به عبارتی در بین شهرستان‌های استان خراسان، مهر امسال  را با کمترین چالش آغاز کردیم.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت : ۸۵ معلم جدید در مقطع ابتدایی مشغول به تدریس شدند و حدود ۶۳ نفر در متوسطه وارد شهرستان شدند و در راستای عدالت آموزشی، در حوزه توزیع نیرو شیوه ۱۲۱۲ اجرا شد و معلمان و دبیران مدارس نمونه و خاص، مکلف بودند ۱۲ ساعت در مدارس عادی تدریس داشته باشند.

 

 

 

 

 

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: ۱۸ پروژه عمرانی و نوسازی مدارس داریم که تکمیل آن مستلزم انجام تعهدات خیرین است و در بیش از پنج مدرسه کار و ساخت و ساز در حال انجام است  که در مهر سال آینده به بهره برداری می‌رسد و بخش مهمی از کمیود فضای آموزشی ما را جبران خواهد کرد.

تاج محمدی ادامه داد:  ۳۰ درصد مدارس ما فرسوده هستند اما دلیل بر عدم ایمنی نیست چرا که همچنان تعمیرات و بازسازی ها را انجام و ادامه می‌دهیم.

وی عنوان کرد: ما با مهاجرت آموزشی در همه مقاطع در منطقه ترشیز مواجه هستیم و این ناشی از بازگشت دانش آموزان سایر شهرستان‌ها به کاشمر است و شاید بتوان گفت با پدیده مهاجرت آموزشی در منطقه رو به رو هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان  کاشمر افزود: افزایش دانش آموز هم مربوط به شهر کاشمر و هم روستاهای نزدیک به شهر است و عددی حدود ۱۰۰۰ دانش آموز اضافه بر سال گذشته  که ۶۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و ۴۰۰ دانش آموز در مقطع متوسطه بیشتر از خروجی های ما وارد مدارس شدند.

وی ادامه داد: کیفیت بالای مدارس کاشمر و وجود مدارس خاص مانند شاهد و تیزهوشان و مدارس غیر دولتی يکی از دلایل افزایش دانش آموز در این شهرستان است.

تاج محمدی با اشاره به مدیریت جدی فضای آموزشی و فرهنگی گفت: با ورود حدود ۱۰۰۰ دانش آموز، نیاز به پنج مدرسه جدید بود و باید شرایط سال گذشته هم حفظ می‌شد که با تلاش همکاران ما فضای آموزشی مورد نیاز مدیریت شد و حتی مدرسه مرتضی  از وضعیت دو شیفت در آمد و در چندین روستا تفکیک جنسیتی هم اتفاق افتاد و به سمت بهبود کیفیت پیش رفتیم.

بیش از ۱۸ پروژه داریم که نیاز به اعتبارات بالا و مستلزم تعهدات خیرین است

وی با بیان اینکه در پروزه مهر همکاران ما در دل چالش ها افتخار آفریدند و کارنامه درخشانی خلق کردند که حاصل زحمات همکاران ما در مدیریت مدارس است عنوان کرد: در حوزه عمرانی از سالیان گذشته بیش از ۱۸ پروژه داریم که نیاز به اعتبارات بالا و مستلزم تعهدات خیرین است چرا که طبق تفاهم نامه حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد باید توسط خیرین انجام شود که در تعداد قابل توجهی هنوز تعهدات خیرین تکمیل نیست.

مدیر آموزش و پرورش ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد در بیش از پنج مدرسه کار ساخت و ساز در حال انجام است و پروژه استخر دانش آموزان، مهر آینده تکمیل خواهد شد و پروژه ۱۲ کلاسه مسکن مهر آغاز شده و نکته قابل توجه این است که اعتبار همه پروژه ها تخصیص یافته و کارگاه‌های پنج پروژه عمرانی ما در حوزه مدارس، مشغول به کار هستند که امید است سال آینده مشکل فضای آموزشی حل شود.

دانش آموزان کاشمری در جشنوراه خوارزمی به مرحله کشوری راه پیدا کردند

در المپیاد ملی جغرافی، حائز رتبه شدیم

وی عنوان کرد: در حوزه آموزشی و پرورشی، دانش آموزان کاشمری همیشه جزو نخبگان و افتخارات ما در سطح استانی و کشوری بودند و افتخاراتشان در همه دوره‌ها قابل توجه بوده. در جشنواره نوجوان خوارزمی همیشه جزو شهرستانهای برتر بودیم و در سال جاری هفت دانش آموز در قالب پنج تیم در این جشنوراه به مرحله کشوری راه پیدا کردند و همه حائز رتبه شدند که نشان از توان و استعداد و ظرفیت بالای نوجوانان منطقه ترشیز دارد.

تاج محمدی اظهار داشت: در حوزه های قرآنی و ورزشی رتبه‌های اول کشور را داشتیم و در المپیاد ملی جغرافی حائز رتبه شدیم و رقابت قابل توجهی در سطح المپیادهای علمی داریم ضمن اینکه نتایج کنکور شهرستان هم بسیار امیدبخش بود بویژه که کسب رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ در دبيرستان های عادی ما قابل توجه بود و نشان از پویایی علمی مدارس عادی ما است.

وی تبیین کرد: رویکرد ما از سال گذشته همچنان توجه جدی به تشکل های دانش آموزی بوده و خواهد بود. سال گذشته مجلس دانش آموزی و شورای دانس آموزی مورد توجه قرار گرفت و امسال تشکل انجمن اسلامی و تشکل بسیج دانش آموزی را ویژه تر تقویت خواهیم کرد و باعث افتخار است که هم رئیس مجلس دانش آموزی استان و نماینده اتحادیه انجمن اسلامی استان و در سطح کشور دانش آموزان کاشمر هستند.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: در حوزه مشاوره علی رغم کمبود شدید نیروی مشاوره، اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده و تلاش کردیم با اجرای طرح ملی نماد و وجود رابطین مشاوره در مدارس پوشش مشاوره‌ایی داده شود و علاوه بر این برای والدین ورودی یعنی والدینی که فرزندانشان وارد یک مقطع جدید می‌شدند برنامه‌ریزی دوره آموزشی خانواده را داشتیم و این دوره برای دانش آموزان اول ابتدایی در تابستان و اول مهر به صورت ویژه تر برگزار شد.

 هنرستان تربیت بدنی جهان پهلوان تختی در کاشمر تأسیس شد

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ مدرسه در شهرستان بیان کرد: تعداد زیادی از مدارس ما در حوزه ایزوگام و کف سازی مطالبه داشتند که تا کنون مطالبات اکثر مدارس ما در این حوزه برطرف شده و تعدادی هم در نوبت هستند که در حال انجام است. ضمن اینکه با همکاری بخشداری‌ها، تعمیرات در مدارس روستایی هم در حال انجام است.

تاج محمدی عنوان کرد: جذب و استخدام نیروهای انسانی به هیچ عنوان از مسیر شهرستان عبور نمی کند و ادارات شهرستان هیچ نقشی در استخدام ندارند و صرفا لیست اسامی قبول شدگان  ارسال می‌شود و اعلام نیاز شهرستان هم از طریق سامانه ها اعلام و تخصیص داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق خوب دیگری که در شهرستان رقم خورد این بود که دوره‌های آموزشی نیروهای جدید استخدامی با استفاده از اساتید بومی در شهرستان انجام می‌شود و امید داریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود و ظرفیت بسیار خوبی که وجود دارد، شاهد پردیس فرهنگیان در کاشمر باشیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر در پایان از تأسیس هنرستان تربیت بدنی جهان پهلوان تختی در کاشمر خبر داد و تصریح کرد: در مهر ۱۴۰۲ دو مدرسه تخصصی قرآنی فعال شده است و دانش آموزان دختر و پسر ما در کنار تحصیل درس می‌توانند قرآن را هم حفظ کنند.

خبرنگار: محمد جعفرنژاد قوزدی 

انتهای پیام/۲۵۲۳۰۱

 

حتما ببینید

گزارش تصویری؛ چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *