یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری نشست بین نسلی بمانسبت گرامیداشت رو جهانی خاک در کانون جوانان روستایی و عشایری قوژد +تصاویر

مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک ۱۴ آذر با شعار “خاک و آب، منشا زندگی” در محل کانون جوانان روستایی و عشایری  برگزار گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی  روستای قوژد در گفتگو با مسئول اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر به خبرنگار روستا گفت: شعار امسال سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به دو منبع اصلی زندگی انسان و گیاه یعنی آب و خاک برمی‌گردد و در این روز در کشورهای مختلف تلاش می‌شود استفاده صحیح و پایدار از خاک، فرهنگ‌سازی و ترویج شود.

محمد رضا فارسیان  افزود: در ایران نیز با توجه به این که در برنامه هفتم توسعه و در فصل ششم سند تحول دولت مردمی، بر کشاورزی و امنیت غذایی پایدار تاکید شده، تلاش می‌کنیم در این روز جهانی، محورها و مبانی برنامه‌های مذکور را به زبان مردمی معرفی و درباره اهمیت حفاظت و استفاده درست و منطقی از خاک و آب اطلاع‌رسانی کنیم.

وی اظهار داشت: به همین منظور با حضور کارشناس محترم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جناب آقای مهندس رجب زاده تحت عنوان کارگاه آموزشی در بین اعضای کانون جوانان روستایی و عشایری قوژد و اعضای حلقه صالحین بسیج ثارالله روستا برگزار گردید .

وی گفت:  نقش و اهمیت خاک در زمینه امنیت غذایی، حفظ محیط زیست و سلامت جامعه تبیین می‌شود.

مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی اذعان داشت: ایران به دلیل قرار گرفتن در اقلیم خشک و نیمه‌خشک در اکثر استان‌ها دارای خاک فقیر و مستعد به شوری است.

حتما ببینید

نصب پایه چراغ دکوراتیو در بلوار ورودی روستای قوژدکاشمر به همت دهیاری و شورای اسلامی روستا

بنا به گزارش واحد خبری و رسانه روستا ؛توسط دهیار محترم و با حمایت شورای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *