پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه کاشمر: مردم در جمهوری اسلامی میدان‌دار و اثرگذار هستند

امام جمعه کاشمر گفت: مردم در جمهوری اسلامی در میدان حضور دارند و تصمیم‌گیر و اثرگذار هستند و بسیاری از سیاسیون تلاش کردند که قدرت را از مردم بگیرند؛ ولی موفق نشدند.

به گزارش پایگاه خبری روستای قوژد ، حجت‌الاسلام جواد طاهری بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران که در محل مسجد جامع کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: وقتی فرمان در دست طاغوت و هوای نفس باشد به سرمنزل نخواهیم رسید طاغوت فقط آمریکا نیست؛ بلکه هوای نفس هم یک طاغوت است.

وی با بیان اینکه وقتی برای حل مشکلات به طاغوت که آمریکا، اسرائیل و هوای نفس باشد مراجعه کنیم و به اسلام مراجعه نکنیم، باید بدانیم که طاغوت به فکر مردم نیست، خاطرنشان کرد: هیچ دشمنی نیست که بخواهد این‌طور غزه را ویران کند و زن و بچه بی‌گناه را به شهادت برساند.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه مردم غزه در برابر طاغوت زمان ایستادگی کردند؛ چون نمی‌توانستند ذلت را تحمل کنند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بر روی کلمه جمهوری اسلامی بسیار تأکید داشتند و زمانی که در ابتدای انقلاب بر سربرگ نامه‌ها کلمه دموکراتیک اسلامی زده بودند که باید به جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه دموکراتیک همان جمهوری است؛ ولی جمهوری به معنای برخاسته از نظر و مشارکت مردم دارد، اذعان کرد: مردم در جمهوری اسلامی در میدان حضور دارند و تصمیم‌گیر و اثرگذار هستند و بسیاری از سیاسیون تلاش کردند که قدرت را از مردم بگیرند؛ ولی موفق نشدند.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه اگر به مردم مراجعه کنیم مردم‌سالاری دینی می‌شود و اگر به ولایت دینی مراجعه کنیم ولایت‌فقیه می‌شود، عنوان کرد: اگر افرادی بگویند که ما می‌خواهیم مسلمان باشیم؛ ولی حکومت ما جمهوری اسلامی نباشد؛ یعنی نمی‌خواهند در حکومت‌داری همراهی داشته باشند و این با آیات قرآن همخوانی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه مراجعه‌کردن به مردم در امور متنوع بسیار حائز اهمیت است و اگر ولی‌فقیه نظر مردم را بپذیرد این نشان از انعطاف ولی‌فقیه است، تشریح کرد: ارزش باید برای ما اسلام باشد شاید ذائقه‌های ما را به سمتی ببرند که ارزش‌ها را تغییر دهند و این نباید اتفاق بیفتد.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در کشورهای غیراسلامی برخی موارد که برای ضدارزش محسوب می‌شود برای آن‌ها ارزش است و خودکشی، بی‌حجابی، دروغ گفتن و… قانون محسوب می‌شود، ابراز کرد: در این کشورها ذائقه‌ها را تغییر می‌دهند تا ضد ارزش‌ها، به‌عنوان ارزش تلقی شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید بسیار دارند که در جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد امور باید به سمت مردم برویم نشان از اهمیت مشارکت مردم دارد، تأکید کرد: هویت اسلامی به ما می‌گوید که به سمت مردم برویم و اگر ذائقه اسلامی در بین مردم ترویج پیدا کند مشکلات حل می‌شود.

خبرنگار محمد جعفرنژاد قوژدی

انتهای پیام/

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *