دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری کارگاه فوریت‌های پزشکی در فوتبال برای مربیان و سرپرستان+گزارش تصویری

ایسنا/خراسان رضوی دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی از برگزاری کارگاه فوریت‌های پزشکی در فوتبال برای مربیان و سرپرستان خبر داد.

محسن حیدری درباره برگزاری کارگاه ویژه خانواده فوتبال استان در رابطه با مسائل فوریت‌های پزشکی اظهار کرد: این کارگاه اگر چه برای جامعه مربیان و سرپرستان تیم‌های فوتبال و فوتسال استان تدارک دیده شده است اما شامل تمام رشته‌های ورزشی می‌شود.

وی افزود: با توجه به ماهیتی که رشته‌های برخوردی دارند، ریسک آسیب در آن‌ها بالاست و اگر مربیان و سرپرستان در خصوص ‌آسیب به ویژه آسیب‌های جدی و با ریسک بالا و موارد نیازمند احیای قلبی، دانش نسبی داشته باشند، باعث نجات جان یک ورزشکار می‌شود، بنابراین آموزش فوریت‌های پزشکی برای مربیان و سرپرستان ضروری است.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد فوت ورزشکاران ناشی از سکته قلبی هستیم، بنابراین باید به این موضوع ورود کرد و باید بر توسعه دانش مربیان و سرپرستان در این موضوعات تمرکز کرد و به دنبال افزایش آگاهی‌های آن‌ها بود.

حیدری خاطرنشان کرد: در این کارگاه علاوه بر بحث تدریس فوریت‌های پزشکی، پیشگیری و توسعه ظرفیت قلبی و عروق ورزشکاران مورد تاکید است؛ چراکه افزایش دانش مربیان در این زمینه، در جلوگیری اتفاقات ناگوار قلبی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال خراسان رضوی، وی ادامه داد: در این کارگاه در خدمت اساتید مجربی هستیم؛ حضور دکتر زاده‌رحیم را در راس هیات پزشکی ورزشی استان به فال نیک می‌گیریم و تلاش می‌کنیم از این ظرفیت‌ها کمال استفاده را به نفع جامعه مربیان و ورزشکاران ببریم.

دبیر هیات فوتبال تصریح کرد: همچنین دکتر حسینی کاخکی، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی یکی از بادانش‌ترین و باتجربه‌ترین اساتید حوزه فیزیولوژی ورزشی هستند. آقای سروش شیدایی نیز از مربیان و مدرسان رسمی جمعیت هلال‌احمر هستند که سال‌ها سابقه فعالیت در حوزه فوریت‌های پزشکی را دارند. با توجه به اهمیت موضوعات کارگاه فوریت‌های پزشکی در فوتبال، حضور مربیان و سرپرستان تیم‌های فوتبال و فوتسال استان در این کارگاه الزام‌آور بوده و بنا شده یکی از مدارک صدور کارت‌های مسابقات، گواهی شرکت این کارگاه باشد.

این کارگاه که با استقبال خوب مربیان و سرپرستان و پزشکیار مسابقات فوتبال و فوتسال استان روبرو شد که در روز جمعه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۰ شروع و ساعت ۱۲ پایان یافت .

انتهای پیام

حتما ببینید

مرکز آموزش عالی کاشمر میزبان لاله زهرایی شد+عکس

همزمان با عزاداری ایام فاطمیه، پیکر مطهر شهید ۲۳ ساله عملیات کربلای یک بر روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *