شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقاومت اسلامی در بین جامعه عرب به یک گروه پر افتخار تبدیل شده‌ است

معاون استاندار خراسان رضوی:

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: امروز شیعه، حزب‌الله و مقاومت اسلامی نه تنها در لبنان بلکه در منطقه و در بین مسلمانان و جامعه عرب به یک گروه پر افتخار تبدیل شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری روستای قوژد ؛ حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ۲۴ آبانماه، در اولین یادواره سالگرد شهید حسن براتی از شهدای امنیت که با حضور اقشار مختلف مردم کاشمر در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع شهید و شهادت در جامعه ما جای بازخوانی و درس‌آموزی دارد.

وی اظهار کرد: یکی از منظرهایی که ضرورت دارد به مدرسه شهادت و ایثارگری توجه داشته باشیم منظر جامعه آرمانی است.

گنابادی‌نژاد به پنج ویژگی مهم جامعه آرمانی اشاره و اظهار کرد: ایمانی بودن و جامعه مؤمنانه، مقاومت و مبارزه، متصل شدن به ایمان الهی، اهل ترس و خوف نبودن و نترسیدن در برابر زورگویان، مستکبران، اغتشاشگران، منافقان و… از ویژگی‌های جامعه آرمانی است.

وی با بیان اینکه جامعه مؤمنانه به خدا، معاد و اهل‌بیت معتقد است، افزود: سر خم کردن در برابر دشمن، ترک میدان در مقابل دشمن و بدخواهان از ویژگی‌های جامعه ایمانی نیست.

معاون استاندار خراسان رضوی، ایستادن در برابر دشمن و تا آخرین نفس حفاظت از دین و آرمان‌های دینی را از دیگر ویژگی‌های جامعه آرمانی برشمرد و افزود: این‌ها از جمله دستاوردهایی هستند که توانستیم در عصر کنونی به کمک اکسیر مقاومت و ایمان به دست آوریم.

اکسیر مقاومت و جهاد، عامل پیروزی در برابر دشمنان

وی توضیح داد: نه تنها توانستیم با اکسیر مقاومت و جهاد، پهلوی را از صحنه روزگار برکنار کنیم بلکه در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های اول انقلاب که منافقین، گروهک‌ها و … قصد ضربه زدن به میهن اسلامی داشتند پیروز و سربلند هم بیرون آمدیم.

گنابادی‌نژاد همچنین با بیان اینکه با فرهنگ ایمان و مقاومت توانستیم در ۸ سال دفاع مقدس که مبارزه ما با ۴۰ کشور دنیا بود پیروز شویم، افزود: تنها جنگی که در این عصر اتفاق افتاد و علیرغم حمایت‌های شرق و غرب از صدام در نهایت ملت ایران با ایمان الهی و فرهنگ مقاومت سربلند بیرون آمد همین جنگ بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر مردم مظلوم افغانستان در کمتر از سه دهه توانستند دو مرتبه دماغ استکبار جهانی و اتحاد جماهیر شوروی را به خاک بمالند به برکت ویژگی‌های ایمان و فرهنگ مقاومت و جهاد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: اگرچه مردم مظلوم عراق در زمان صدام و دوره حضور آمریکایی‌ها قتل عام شدند، اما بعد از ۱۰ سال آمریکایی‌ها را مجبور کردند شبانه این کشور را ترک کنند.

وی ادامه داد: امروز شیعه، حزب‌الله و مقاومت اسلامی نه تنها در لبنان بلکه در منطقه و در بین مسلمانان و جامعه عرب به یک گروه پر افتخار تبدیل شده‌اند.

گنابادی‌نژاد گفت: اگر امروز مردم قهرمان غزه و فلسطین ۷۵ سال هجمه‌های خانمان‌سوز اسرائیلی‌ها و موازنه خیانت‌ها، گفت و گوها و قراردادهای ننگین رهبران کشورهای اسلامی و مبارزه سنگ در برابر گلوله را به یک مبارزه غیرمتقارن بر خانه‌ها و هیمنه‌های مراکز امنیتی، نظامی و حکومتی اسرائیل تغییر دادند، هیچ دلیلی جز بازخوانی و احیاء فرهنگ ایمان توأم با مقاومت ندارد.

وی تأکید کرد: شهدا با خون و ایمانشان یک دانشگاه درس‌آموزی نه تنها برای مردم ایران بلکه برای بشریت برجای گذاشتند.

معاون استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حالی امروز آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی‌شان با کمک امپراطوری رسانه و فضای مجازی خودشان را مدافع حقوق بشر، آزادی، دمکراسی، حقوق سیاسی و حقوق زنان معرفی کرده‌اند که شاهدیم با احیای فرهنگ ایمان و مقاومت هر روز دروغ‌های آنها در حال رسوایی است.

وی خاطرنشان کرد: دیگر فقط مردم ایران مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نمی‌گویند، امروز مرگ بر آمریکا تبدیل به یک شعار جهانی شده است.

آمریکائی‌ها ترس از برملا شدن جنایت‌هایشان دارند

گنابادی‌نژاد اظهار کرد: نظام سلطه ویژگی‌های متنوع و پیچیده‌ای دارد، اگر آمریکائی‌ها حاضر نیستند واقعیت نحوه تسلط سفیدپوستان را در ایالت متحده رسانه‌ای کنند چون جنایت‌هایشان برملا می‌شود.

وی افزود: کشوری که خود را مدافع حقوق بشر، آزادی، دمکراسی و کودکان می‌داند تا قرن نوزدهم بیش از ۱۰۰ میلیون سرخپوست را برای اینکه نسل موجود در این کشور حاکم شود را در امریکا قتل عام کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: آنچه امروز در تاریخ ۷۵ ساله رژیم منحوس صهیونیست در منطقه فلسطین شاهد هستیم تکرار همان دکترینی است که در آمریکا اتفاق افتاد.

وی گفت: طی ۷۵ سال گذشته بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم فلسطین و طی روزهای اخیر بیش از ۱۱ هزار نفر دیگر نیز به شهادت رسیدند.

گنابادی‌نژاد عنوان کرد: طی دوره‌ای که آمریکایی‌ها در افغانستان بودند بیش از ۲۵۰ هزار نفر مردم این کشور را به شهادت رساندند، حتی در کشور خودمان تا به امروز به دلیل جنایت‌های منافقین با پشتیبانی آمریکائی‌ها ۲۵ هزار پرونده شهید ترور به ثبت رسیده است.

شهید براتی یکی از فرزندان مکتب امام

وی تصریح کرد: بحمدالله احیاء جامعه ایمانی توأم با فرهنگ مقاومت و مبارزه موجب شد طلسم آدم‌کشی آمریکایی‌ها کارآمدی خود را از دست بدهد.

معاون استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهید براتی یکی از فرزندان مکتب امام و مدرسه ایثار و شهادت بود، اذعان کرد: زمانی که یک نسخه آمریکایی بنای پیاده‌سازی در کشور داشت، این بسیجی با درک صحیح از شرایط و اتفاقاتی که در حال رخ دادن بود، بدون ترس و خوف در وسط میدان ایستاد و با ذکاوتی که داشت باعث شد که یک گروه تروریستی شناسایی و دستگیر شوند.

وی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت تنها در میادین نظامی خلاصه نمی‌شود، بلکه امروز اگر در میادین و عرصه‌های مختلف بین‌المللی، جهاد اقتصادی و خدمت، علم و فناوری به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم به برکت همین فرهنگ شهید و شهادت است.

گنابادی‌نژاد یکی از دستاوردهای فرهنگ ایثار و شهادت را کادرسازی، تربیت نیرو و فراهم کردن بستر برای ایجاد تحول و رشد معنوی و فرهنگی دانست و یادآور شد: شهدای این مرز و بوم این رشدها را در محافل مختلف پشت سر گذاشتند و به یک رزمنده مجاهد در جبهه حق تبدیل شدند.

برنامه‌ریزی‌های دشمن برای توقف قطار پیشرفت و توسعه کشور

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت به ویژه شهید حسن براتی گفت: سال گذشته دشمن در جنگ ترکیبی که به راه انداخته بود به دنبال براندازی نظام و سنگ‌اندازی در راه توسعه و پیشرفت کشور بود

حجت اله شریعتمداری با تأکید بر اینکه دشمن برنامه‌ریزی‌های متنوعی در جنگ ترکیبی برای توقف قطار پیشرفت و توسعه کشور انجام داد، افزود: خوشبختانه آگاهی و بصیرت مردم ایران باعث ناامیدی دشمن در براندازی شد و نقشه دشمنان نیز نقش بر آب شد، به طوری که به پشتوانه نظام و انقلاب و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، قطار پیشرفت در ایران اسلامی سرعت و شتاب بیشتری گرفته است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح از پدر، همسر و دختر شهید حسن براتی و از ۱۰ خانواده شهید دیگر تجلیل شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا

حتما ببینید

گزارش تصویری؛ چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *