یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رقابت ۱۵۰۰ دانش‌آموز کاشمری در لیگ جت

دبیر رویداد لیگ دانش‌آموزی جهاد تبیین در کاشمر گفت: ۱۵۰۰ دانش‌آموز شهرستان کاشمر در قالب ۳۲۱ گروه در رقابت لیگ جت (جهاد تبیین) شرکت کردند.

رضا عرب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قوژد»؛ از برگزاری رویداد لیگ جت در شهرستان کاشمر خبر داد و اظهار داشت: مسابقات لیگ جت با حضور بیش ‌از ۱۳۹۲ دانش‌آموز شهرستان کاشمر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این رویداد دانش‌آموزان در قالب ۳۲۱ تیم در دو گروه  ۲۲۱ تیم دختران و ۱۰۰ تیم پسران با هم رقابت دارند، خاطرنشان کرد: شهرستان کاشمر با حضور این میزان دانش‌آموز یکی از شهرستان‌های پیشرو استان در مسابقات «لیگ جت» است.

دبیر رویداد لیگ دانش‌آموزی جهاد تبیین در کاشمر با تأکید بر اینکه گروه‌های سه تا پنج‌نفره در مدارس تشکیل و آزمون‌های فردی و گروهی از کتاب‌های یک ون شبهه و اکسیر برای پسران و کتاب‌های گل‌پوش و اکسیر برای دختران برگزار شد، تصریح کرد: از بین ۳ یا ۵ نفر عضو یک نفر به‌عنوان نماینده تیم یا سرگروه مشخص شده بود.

وی با اشاره به اینکه مدارس، بسیج و کانون فرهنگی مساجد، هیئت‌ها، مجموعه‌های تربیتی و تشکل‌های فرهنگی که با نوجوانان مقاطع متوسطه اول و دوم در ارتباط بودند کار ثبت‌نام دانش‌آموزان را در شهرستان کاشمر برعهده داشتند، اذعان کرد: لیگ جت برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال طراحی و در دو مرحله اجرا شد.

عرب با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف لیگ جت یا رویداد جهاد تبیین بحث آموزش و ترویج کنشگری مؤثر در جنگ نرم است، عنوان کرد: باید بتوانیم با برگزاری این رویدادها، مهارت و دانش نوجوانان در مباحث مربوط به سواد رسانه را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر به دانش‌آموزان بتوانیم یاد دهیم که چگونه جهادگر جهاد تبیین باشند، می‌توانند در روشنگری مسائل مختلف روی دیگر دانش‌آموزان تأثیرگذار باشند، تشریح کرد:  در این لیگ دانش‌آموزان کار گروهی را یاد می‌گیرند و دانش‌آموز می‌فهمد می تواند جواب شبهه را دهد و در جایگاه یک تبیین‌گر قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع : یارخراسانی 

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *