شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی: کتاب باید محور حرکت جامعه و مردم قرار گیرد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امروز کتاب باید وارد زندگی مردم شود و محور حرکت جامعه و مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، بعدازظهر امروز در نشستی که به مناسبت تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: امروزه با نسل جدیدی از کتابخانه‌های عمومی روبرو هستیم که به فرهنگ‌سراهای اجتماعی و پایگاه‌های آموزشی و مهارت‌افزایی تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه علمای علم کتابداری از کتابخانه‌های عمومی به دانشگاه مردم تعبیر می‌کنند که در آن تمام نیازهای دانشی و مهارتی مردم برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: امروزه کتاب محور تحرک و فعالیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی هستند که کتاب به خدمات، برنامه‌ها و فعالیت‌های جدید و نوین سرعت می‌بخشد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه درگذشته یکی از نگرانی‌ها این بود که بچه‌ها با سنین پایین وارد کتابخانه‌های عمومی نشوند، تصریح کرد: امروزه بخش ویژه‌ای مخصوص کودکان در کتابخانه‌های عمومی داریم که این قشر به‌عنوان مخاطب وفادار کتابخانه شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی امروزه به نابینایان، ناشنوایان، معلولان و افرادی که درگیر بیماری‌های اوتیسمی هستند و افرادی که دارای شرایط خاص هستند توجه ویژه‌ای دارند، اذعان کرد: امروز کتاب باید وارد زندگی مردم شود و محور حرکت جامعه و مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سبزیان با بیان اینکه کتابخانه عمومی رسالت اصلی خود را این می‌داند که به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کمک و مخاطبین خود را اغنا کند، عنوان کرد: مطالبه مردم از کتابخانه نباید آن مطالبه گذشته باشد و برخی از کارکردهای جدید در جامعه معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه بعد از خانه، مدرسه و محل کار می تواند محلی برای گذراندن اوقات فراغت، محلی برای آموزش و مطالعه و افزایش نشاط روحی و روانی جامعه باشد، تشریح کرد: تشریح کرد: شهرستان کاشمر باسابقه عظیم در بین شهرهای استان به نسبت شهرهای دیگر از کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی خوبی برخوردار است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه کتابخانه سیار نیز یکی از ظرفیت‌های خوب شهرستان محسوب می‌شود، ابراز کرد: با جایگاه برجسته و بالایی که کاشمر در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارد باید رشد بیشتری در کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد.

در پایان این مراسم از زحمات محمد فیض‌عارفی در مدت تصدی مسئولیت کتابخانه‌های عمومی کاشمر تقدیر و محمدرضا بدیع‌زادگان به‌عنوان سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر معرفی شد.

انتهای پیام/

lمنبع یارخراسانی 

حتما ببینید

مرکز آموزش عالی کاشمر میزبان لاله زهرایی شد+عکس

همزمان با عزاداری ایام فاطمیه، پیکر مطهر شهید ۲۳ ساله عملیات کربلای یک بر روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *