یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران: تجلیل از شهید مدرس، تجلیل از شهامت و شجاعت است

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: زمانی که از شهید مدرس تجلیل می‌کنیم یعنی داریم از جهاد، ایثار، مقاومت، شهامت، شجاعت، فقه، فقاهت تجلیل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری روستای قوژد ؛ حجت‌الاسلام سید رضا تقوی پیش از ظهر امروز در مراسم دهم آذرماه، بزرگداشت هشتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله شهید مدرس و روز مجلس که در محل سالن اجتماعات زیارتگاه شهید مدرس برگزار شد، اظهار داشت: شهید سید حسن مدرس یک عالم خدمتگزار بود که این تجلیل‌ها از خدمتگزاران و علما یک نوع عبادت به‌حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه برخی افراد می‌گویند یک فردی در یک زمانی با حاکمیت زمان درگیر شد و به شهادت رسید و چه لزومی دارد که هر سال دور هم جمع شویم و بزرگداشت بگیریم و فلسفه تشکیل این جلسات چیست؟ خاطرنشان کرد: حضور ما در این‌گونه محافل نوعی عبادت است، جاده زندگی یک‌طرفه نیست که یک عده خون و جان بدهند و یک عده فقط نظاره‌گر باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تأکید بر اینکه اگر عده‌ای برای دفاع از ارزش‌ها و کشور خون و جان می‌دهند و شهید می‌شوند، ما هم باید در مقابل به وظایف خود عمل کنیم، تصریح کرد: شهدا رسالت دینی، انسانی و اجتماعی خود را به‌خوبی انجام دادند و ما هم باید پاسدار خون آنها باشیم.

همه وظیفه داریم در میدان جهاد تبیین حضور مؤثر داشته باشیم

وی با اشاره به اینکه اگر آنها جهاد شمشیر داشتند ما باید در میدان جهاد تبیین حضور مؤثر داشته باشیم، اذعان کرد: ما باید یا ایثار جان و خون داشته باشیم یا باید پیام این شهیدان را به دیگران برسانیم؛ وصیت‌نامه‌ها و راه‌ورسم زندگی شهدا و شعارهای آنان را برای مردم نشر دهیم تا ذهن‌ها و اندیشه‌های مردم با فداکاری شهدا گره بخورد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه اگر امروزه عاشورا را داریم از برکت جهاد تبیین حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و دیگر اسرای کربلا است که نگذاشتند پرونده جهاد حسینی بسته شود، عنوان کرد: امروزه عاشورا یک موج و جریان است، موجی که اوج‌ها را به دنبال می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه تمام این شورآفرینی‌ها از برکت جهاد تبیین است که اسرا بعد از واقعه عاشورا برعهده گرفتند، تشریح کرد: امروزه یا باید حسینی باشیم و در میدان حق علیه باطل بجنگیم و یا باید زینبی باشیم و در عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنیم و اگر جزو هیچ‌کدام از اینها نباشیم مطمئناً یزیدی هستیم.

تجلیل از شهید مدرس، تجلیل از خوبی‌ها و ارزش‌ها است

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولین نکته‌ای که در مراسم بزرگداشت شهدا و علما وجود دارد، پاسداری از خون شهید، زنده کردن راه شهدا و تقویت بنیان‌های اعتقادی است که شهدا برای آن اعتقاد، خون دادند، ابراز کرد: تجلیل از ارزش‌ها از دیگر نکات برگزاری مراسم بزرگداشت‌ها است.

وی با بیان اینکه زمانی که از شهید مدرس تجلیل می‌کنیم یعنی داریم از جهاد، ایثار، مقاومت، شهامت، شجاعت، فقه، فقاهت شهید مدرس تجلیل می‌کنیم، تأکید کرد: مدرس مجموعه‌ای ارزش‌ها در خود جمع کرده بود و تجلیل از آیت‌الله مدرس به معنی تجلیل از خوبی‌ها و ارزش‌ها است.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه باید قدر افرادی که برای جامعه و ارزش‌ها جان‌فشانی و فداکاری می‌کنند را بدانیم و باید کتاب‌ها، تفکر و اندیشه شهید مدرس را نشر دهیم، بیان کرد: شرکت در این‌گونه مراسم‌ها، قدردانی از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها است و ما باید قدردان این ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها باشیم.

راه مدرس، میراث معنوی فرهنگی غنی است که باید حفظ شود

وی با اشاره به اینکه ما صاحب تمدن و ادبیات غنی هستیم و معارف بسیار غنی اسلامی را در اختیار داریم، اظهار داشت: ما باید از میراث گران‌بهای فرهنگی خود پاسداری کنیم و راه مدرس و سایر شهدا به‌عنوان میراث معنوی فرهنگی غنی است که در اختیار ما قرار دارد و باید حفظ شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تأکید بر اینکه باید مدرس‌ها را به نسل جدید و جوانان و نوجوانان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: ما در برابر نسل آینده مسئول هستیم و فرزندان ما باید راه شهید مدرس را بشناسند، معلمان و استادان در مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید مدرس‌ها و امام خمینی رحمت‌الله علیه را بشناسند.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان ما نباید به الگوها و تفکرات غربی بروند، ما الگوهای زیادی داریم که می‌توانیم به جوانان و نوجوانان خود معرفی کنیم، تصریح کرد: آن‌قدر نیروهای برجسته و نیروهای ارزشمند داریم که نیازمند غرب نیستیم که به ما الگو بدهند.

شهید مدرس را باید به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم

حجت‌الاسلام تقوی همچنین در ادامه اذعان کرد: امروزه متأسفانه فضای مجازی بسیاری از الگوهای ما را تغییر داده و جوانان و نوجوانان بسیاری از شاخص‌ها و ویژگی‌های فردی یک فوتبالیست را می‌داند؛ ولی دانشمندان بزرگ ما نظیر ابوعلی سینا و علمایی نظیر شهید مدرس را نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه جنگ امروز بین حماس با اشغالگران رژیم غاصب صهیونیستی و جنگ‌هایی که در عراق، سوریه، لبنان، یمن و… شکل‌گرفته، جنگ بین دو تفکر است، عنوان کرد: یک تفکر، تفکر استکبارستیزی و فرهنگ امام خمینی رحمت‌الله علیه است و تفکر دیگر نیز تفکر استکباران و رژیم غاصب صهیونیستی است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه تشریح کرد: آمریکایی‌ها، غربی‌ها و اشغالگران کودک کش صهیونیستی باید بدانند این جریان فکری که در مقابل آنها قرار گرفته است، تربیت‌شدگان امام خمینی رحمت‌الله علیه هستند که نماینده این تفکر سید حسن نصرالله، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و بسیج ایران است.

شهید مدرس محصول تربیتی میرزای شیرازی است

وی با تأکید بر اینکه مکاتب تربیتی می تواند انسان‌ها را تربیت کند و شهید مدرس محصول تربیتی میرزای شیرازی بود، بیان کرد: آموزش‌وپرورش امروزه در جامعه یک اصل است و همه ارگان‌ها باید کمک کنند تا یک آموزش‌وپرورش قوی داشته باشیم تا از مدارس شخصیت‌های بزرگی تحویل نظام و جامعه داده شود.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های شهید مدرس مردم‌دوستی بود، مدرس مردم را باور داشت و به مردم عشق می‌ورزید، او معتقد بود مردم خانواده من هستند، ابراز کرد: شهید مدرس خدایی بود و برای خدا سخن می‌گفت و مقام شهید مدرس به‌خاطر اخلاص او است.

وی بیان اینکه آزادمنشی از دیگر ویژگی‌های شهید مدرس بود، تأکید کرد: مدرس فردی شجاع بود و هراسی نداشت، هیچ‌گاه احساس تنهایی نکرد و مدرس از خودباختگی متنفر بود و اگر کسی این‌گونه بود و غرب را ترویج می‌کرد برخورد و پرخاش می‌کرد.

گفتنی است؛ اگرچه سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس (ره) بنام روز مجلس نام‌گذاری شده است و همه ساله مراسم بزرگداشت این شهید وارسته با پیام رئیس مجلس و حضور تعدادی از نمایندگان مجلس در کاشمر برگزار می‌شد، اما امسال تاکنون پیامی از سوی رئیس مجلس صادر نشده و نمایندگان مجلس نیز در این مراسم حضور نداشتند.

انتهای پیام/

منبع : یارخراسانی 

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *