دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت ۵۱ هزار کاشمری در طرح غربالگری فشارخون

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر خبر داد:
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: در پویش ملی «غربالگری پرفشاری خون و دیابت» از ۱۱۴ هزار و ۵۰۴ نفر گروه هدف در غربالگری، ۵۱ هزار و ۸۳۷ نفر در کاشمر مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

حسن مکارم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری روستای قوژد ؛ اظهار داشت: پویش ملی غربالگری فشارخون و دیابت از ۲۰ آبان‌ماه تا پایان دی‌ماه در سطح شهرستان کاشمر برگزار می‌شود و جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان مورد ارزیابی و غربالگری از نظر ابتلا به دیابت و فشارخون قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی به گروه‌های هدف توسط مراقبان سلامت و بهورزان شهرستان انجام شده است، خاطرنشان کرد: مراقبان سلامت و بهورزان به غربالگری خود باتوجه‌به تمدید پویش تا پایان ماه جاری ادامه خواهند داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر با تأکید بر اینکه در این پویش در سطح شهرستان از ۱۱۴ هزار و ۵۰۴ نفر گروه هدف در غربالگری، ۵۱ هزار و ۸۳۷ نفر مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۲۷ نفر مشکوک به دیابت، ۴ هزار و ۲۹۴ نفر پره دیابت یک، ۸ هزار و ۹۵۷ نفر باسابقه فشارخون، ۹۰۸ نفر مشکوک به فشارخون و هشت هزار و ۹۵۱ نفر دارای پیش فشارخون شناسایی شدند.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: بیماران شناسایی شده با ادامه پیگیری و مراقبت توسط همکاران پزشک، مراقب و بهورز و تشکیل پرونده در سامانه سینا از طریق مراکز خدمات جامع سلامت در لیست پیگیری، مراقبت و کنترل قرار می‌گیرند.

تقویت حوزه سلامت کاشمر با ورود ۱۲ متخصص جدید به شهرستان

مکارم همچنین از جذب و ورود پزشکان متخصص جدید به شهرستان کاشمر خبر داد و عنوان کرد: در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم شریف منطقه و با پیگیری‌های انجام شده ۱۲ متخصص جدید جذب کادر تخصصی شهرستان شدند.

وی با اشاره به اضافه‌شدن یک جراح مغز و اعصاب دیگر به حوزه درمان شهرستان کاشمر، تشریح کرد: این متخصصان در رشته‌های جراحی مغز و اعصاب، چشم، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی، قلب، انکولوژی، روانپزشکی و داخلی هستند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی کاشمر با تأکید بر اینکه امیدواریم با ورود این متخصصان به شهرستان کاشمر، خدمت‌رسانی مطلوب‌تری به مردم عزیز صورت پذیرد، بیان کرد: این متخصصان در بیمارستان‌های شهید مدرس (ره) و حضرت ابوالفضل (ع) فعالیت خود را آغاز و همچنین جهت ویزیت بیماران سرپایی در درمانگاه سردار سلیمانی کاشمر مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع : یار خراسانی

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *