شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سقوط مرد ۳۲ ساله از قله باغدشت کوهسرخ

رئیس جمعیت هلال‌احمر کاشمر خبر داد:

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر از سقوط مرد ۳۲ ساله در ارتفاعات شمالی شهرستان کاشمر قله باغدشت خبر داد.

حسین غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری روستای قوژد ؛ در تشریح این خبر اظهار داشت: در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه ۳ فروردین‌ماه سال ١۴٠٣ سقوط مرد ۳۲ ساله از قله باغدشت در ارتفاعات شمالی کاشمر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال استان خراسان رضوی گزارش شد.

وی با بیان اینکه پس از فراخوان نیروها بلافاصله یک تیم پیشرو عملیاتی از پایگاه موقت کوهسرخ به منطقه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: به علت وجود مناطق صعب‌العبور با سختی زیاد با کسب مجوز از مرکز کنترل عملیات، دو تیم عملیاتی به‌عنوان پشتیبان به منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کاشمر همچنین در ادامه تصریح کرد: تیم‌ها پس از رسیدن به روستای بنده قراء با راهنمایی افراد بومی و محلی به منطقه موردنظر رسیدن و پس از صعود به قله پس از ساعت‌ها جستجو و نجات با بستن چندین کارگاه طبیعی متأسفانه با پیکر بی‌جان مرد ۳۲ ساله مواجه شدند.

وی اذعان کرد: امدادگران و نجاتگران فوتی را پس از رسیدن به جاده تحویل شهرداری دادند، این عملیات سخت و طاقت‌فرسا در مناطق صعب‌العبور پس از ۱۴ ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید.

غلامی با بیان اینکه کم‌تجربگی و شرایط جسمی و روحی نامناسب، عدم توجه به هشدارها، عدم استفاده از تجهیزات مناسب، فرود ناصحیح و عجولانه، اقدام به صعود انفرادی، نداشتن شناخت کافی از مسیر صعود، دست‌کم گرفتن مسیر و یا قله و… از مهم‌ترین اشتباهات در زمان کوهنوردی به شمار می‌آید، عنوان کرد: این اشتباهات به‌ظاهر کوچک متأسفانه باعث حوادث ناگواری می‌شود.

وی همچنین تشریح کرد: معتقدیم هیچ‌فردی به کوه نمی‌رود که دست خوش حوادث شود؛ بلکه همه افراد بر این باورند  که با سلامت کامل باز خواهند گشت؛ اما متأسفانه  بیشتر حوادث در کوهستان ناشی از اشتباهات انسانی است.

انتهای خبر/

حتما ببینید

گزارش تصویری؛ چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *