یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشارکت ۴۰ میلیارد ریالی خیرین در پروژه‌های بخش فرح‏دشت

بخشدار بخش فرح‏دشت کاشمر از مشارکت ۴۰ میلیارد ریالی خیرین در پروژه‌های این بخش خبر داد.

ولی‌الله واعظ ‌طبسی در گفت و گو با ایسنا گفت: علی‌رغم اختصاص بودجه‌های مختلف از طرف دولت به روستاهای بخش فرح‌دشت، مشارکت روستائیان برای توسعه و آبادانی روستاها نیز ستودنی است و خیرین کمک شایانی برای اجرای پروژه‌ها داشته‌اند.

وی عنوان کرد: توجه خاص دولت به بخش روستایی، پروژه‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف عمرانی، ورزشی، فرهنگی و بهداشتی، آموزشی، خدمات رفاهی، احداث راه روستایی و ساختمان دهیاری محقق کرده است.

واعظ‌ طبسی با تشکر از فعالیت‌های دهیاران و اعضای شورای‌اسلامی روستاهای بخش برای تحقق فعالیت‌های عمرانی و همراهی خوب خیرین در روستاها که باعث به ثمر نشستن این پروژه‌ها شده است، عنوان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از۸۵ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال طی یک‌سال اخیر هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی ۷۸۵۶ متر کانال با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال در روستاهای بخش هزینه شده است، گفت: برای بتن‌ریزی معابر با اجرای۵۸۷۰ مترمربع بیش از ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف شد.

بخشدار بخش فرح‌دشت با بیان اینکه برای توسعه و بازگشایی معابر ۱۰۳۴مترمربع آزادسازی با صرف اعتباری بیش از ۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال انجام شد، تصریح کرد: برای زیرسازی معابر نیز ۴۲ هزار و ۱۳۵ متر ابنیه اجراشده است که برای این امر بیش از ۱۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص و هزینه شد.

وی همچنین از اجرای بیش از ۲۲ هزار و۲۵۰ مترمربع آسفالت طی یک‌سال اخیر با هزینه ۳۲ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال در روستاهای این بخش خبر داد و گفت: طی این مدت لکه‌گیری حدود ۲۰۰ مترمربع آسفالت معابر با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز انجام گرفت.

واعظ‌ طبسی با اشاره به اجرای ۵۳۲ مترمربع تایل معابر با هزینه یک‌میلیارد و۶۶۰ میلیون ریال، گفت: ۳۲۶۰ متر برای تعویض شبکه فرسوده آب شرب با اعتبار بیش از ۴ میلیارد ریال  و ۱۱۰ میلیون ریال برای تابلوگذاری معابر روستا صرف شده است.

وی در ادامه از ساخت ساختمان اداری دهیاری روستای جردوی با هزینه یک‌میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: برای اجرای پایش تصویری چهار روستا بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز هزینه شده است.

بخشدار بخش فرح‌دشت عنوان کرد: برای تجهیزات بهداشتی سردخانه غسالخانه عارف‌آباد نیز مبلغ۳۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

واعظ طبسی با بیان اینکه همه این اقدامات توسط خادمین مردم در روستاهای بخش فرح‌دشت انجام‌گرفته است، افزود: با همیاری خیرین و کمک مردم، اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی تحقق پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: اهدای زمین برای ساخت پارک و واگذاری ۲۰۰۰ مترمربع زمین برای چمن مصنوعی گزیده‌ای از اقدامات خیرین بوده است.

وی با بیان اینکه مشارکت خیرین بخش فرح‌دشت در برنامه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و… بوده است، گفت: کمک ۴میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی روستاها، کمک ۵۰۰ میلیون ریالی به اصلاح شبکه آب شرب روستاها، واگذاری زمین برای طرح‌های عمرانی و خدماتی بخش به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، کمک ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریالی برای ساخت فضای آموزشی در روستاها، بخشی از کمک‌های خیرین به بخش فرح‌دشت بوده است.

بخشدار بخش فرح‏دشت هم‏چنین ساخت و بازسازی خانه عالم در روستاهای بخش با هزینه۶۰۰ میلیون ریال، سنگ‌فرش معابر روستای نای با هزینه یک‌میلیارد ریال، کمک ۲میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال برای ساخت فضاهای بهداشت و درمان، جابجایی تیر برق و ایجاد روشنایی راه‌های مواصلاتی با یک‌میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال بخش دیگری از همراهی خیرین در این منطقه بوده است.

واعظ طبسی گفت: خداوند بزرگ را شاکریم در این شرایط سخت، توفیق خدمت به مردمانی متدین و با فرهنگ، بزرگ‌اندیش و نیک‌سرشت به ما اعطا شده است.

وی بیان کرد: طی این مدت و در راستای تحقق منویات مقام معظم‌رهبری و همسو با سیاست‌های دولت و تعامل و ارتباط سازنده بین مسئولین و اقشار مختلف مردم در چهارچوب شرح وظایف و در قالب برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف، تلاش شد برای رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش فرح‌دشت گام‌های مؤثری برداشته شود.

بخشدار بخش فرح‌دشت اطلاع‌رسانی دستاوردها و خدمات دولت را باعث امیدواری مردم و اعتماد آنان به آینده کشور عنوان کرد و افزود: برای اینکه فضای امید بیش از گذشته در جامعه حاکم شود باید خدمات انجام شده که نشان‌دهنده کارآمدی جمهوری‌اسلامی است را در جامعه اطلاع‌رسانی کنیم، بدون شک انعکاس خدمات دولت، انعکاس برکات و عملکرد انقلاب و نظام است.

بخش فرح‌دشت نام یکی از بخش‌های شهرستان کاشمر است که با مصوبهٔ هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران در استان خراسان رضوی و در تاریخ آذر ۱۳۹۸ ایجاد شد. این بخش نوبنیاد در سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱۲٬۹۵۴ نفر جمعیت داشته‌است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا – خراسان رضوی

حتما ببینید

نصب پایه چراغ دکوراتیو در بلوار ورودی روستای قوژدکاشمر به همت دهیاری و شورای اسلامی روستا

بنا به گزارش واحد خبری و رسانه روستا ؛توسط دهیار محترم و با حمایت شورای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *