یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در توسعه و مشارکت اجتماعی باید نقش بسزایی داشته باشد؛

در نشست صمیمی که اعضای هیأت روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان و روسای بخش های مرکزی و فرح دشت با معاونت سیاسی و اجتماعی قرمانداری شهرستان کاشمر صورت گرفت ؛

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان گفت : ورزش و تربیت بدنی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی تاثیرگذار است و در برگیرنده سلامت جسمی و روحی افراد جامعه بوده همانطور بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری تحصیل ، تهذیب ، ورزش باید مورد توجه قرارگیرد که در بحث تحصیل تایید ان ازطریق تعاملات لازم با آموزش و پرورش ؛ تهذیب تعاملات لازم با مجموعه های فرهنگی شهرستان از جمله بسیج و سپاه و کانون مساجد و بحث ورزش قهرمانی اداره ورزش و جوانان باشد ؛ و همچنین الگو نمایی در بخش استعدادیابی منطقه ایی به منظور کشف استعدادها و هویت های بومی هر منطقه در شهرستان می باشد .

 

 

 

 

🔹دکتر مهدی شیردل اظهار کرد: ورزش و تربیت بدنی در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی تاثیر گذار است . بطوریکه از یکسو زمینه سلامت جسمی و روحی فرد را دربردارد و از سوی دیگر با ورزش های گروهی و مشارکت های جمعی بر پویایی جامعه افزوده می شود.
🔹دکتر شیردل گفت: احیا و حفظ فرهنگ و شناسایی بازی ها و آیین های بومی هر روستا به جد پی گرفته می‌شود تا سطح معرفت و هویت یابی ارتقا یابد.
🔹معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کاشمر تاکید کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و آیینی و ورزشی با همکاری بخشداری ها، دهیاری ها، اعضای شورای اسلامی روستاها،با جلب مشارکت قشرهای مختلف مردم ضروری می باشد. .
🔹شیردل ادامه داد: برابر گزارشات واصله اعضا و دبیر محتر هیات مبنی بر درخشش ورزشکاران روستایی شهرستان کاشمر در ساماندهی و تشکیل تیم های ورزشی در جام پرچم در سطح استان و کسب یک مقام قهرمانی بانوان در رشته پلخمون سنتی و دو نوجوان در هفت سنگ مهارتی و دال پلان مقام دوم و سوم نشان از هماهنگی شایسته درون بخشی و بین بخشی است که تداوم این مهم در برگزاری مطلوب مسابقه های جام پرچم در سطح روستاهای شهرستان کاشمر تجلی می یابد.
🔹مهدی شیردل ، معاونت سیاسی ، اجتماعی فرماندار شهرستان کاشمر نیز گفت: شهرستان کاشمر در زمینه ورزش روستایی و بازی های بومی و همچنین ورزش همگانی و قهرمانی مثلا ورزش های صبحگاهی در روستاهها به صورت ایستگاهی باید حتما پیگیری لازم صورت گیرد.
🔹شیردل افزود: با همفکری و همکاری رابطین ورزشی در سطح روستاهها و تعیین رابط ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان برای هر روستا و ارتباط موثر با آنان همان لیدر های رشته های مختلف ورزشی در جهت ایجاد یک پیوند اجتماعی جهت همکاری و برگزاری مسابقه های ورزشی ؛ جشنواره های مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی و برنامه های فدارسیون و هیات استان در سطح روستاهای شهرستان این امکان برای همه گروههای سنی مختلف فراهم می شود تا به ورزش روی آورند و دیگر ان را هم به ورزش جمعی ترغیب و تشویق کنند.
🔹معاونت محترم سیاسی اجتماعی و امنیتی فرمانداری شهرستان کاشمر اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی، ورزش است. . توجه به ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی موجب بالندگی جامعه می شود..
شیردل در پایان گفت: هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان کاشمر در جلب مشارکت جامعه روستایی می تواند در تشکیل تیم ها و استعدادهای ورزشی تلاش نماید.که در اولین گام نسبت تهیه تقویم مناسبت های ملی و مذهبی اقدام و در ادامه تهیه تقویم ورزشی در طول سال یا فصول مختلف و همچنین تهیه کلیپ تصویری و بولتن از فعالیت های مختلف برنامه ایی اقدام گردد . و همچنین دبیر هیات در جلسلا شورای ورزش شهرستان دعوت و بحث ورزش بومی محلی در مصوبات شورای ورزش شهرستان گنجانده شود . و همچنین اشاره به پیرامون شهید مدرس ره در خصوص جشنواره ورزشی و بومی محلی با نام آقای شهید کاشمر در فضای مجازی مورد انتظار است .

خبرنگار : محمد جعفرنژاد قوژدی

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *