یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری نخستین دوره مسابقات پخت نان در کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از برگزاری اولین دوره مسابقات مهارتی پخت نان در بین ۱۶۰ واحد نانوایی شهرستان کاشمر خبر داد.

کاظم قربان‌پور، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری روستای قوژد  از برگزاری مسابقات پخت نان برای اولین‌بار در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: نان به‌عنوان قوت لایموت مردم سهم بزرگی در سبد غذایی خانوارهای ایرانی دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت و افزایش سهم نان‌های حجیم و نیمه حجیم سبب شد مسابقات مهارتی پخت نان در دستور کار اتحادیه و شورای آرد نان شهرستان کاشمر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: آشنایی افراد شاغل در صنعت نان با روش‌های صحیح و استاندارد پخت نان از الزامات ارائه نان باکیفیت است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه ارتقای مهارت نانوایان می‌تواند کاهش ضایعات و همچنین افزایش کیفیت نان را در پی داشته باشد، تصریح کرد: این دوره از مسابقات باهدف افزایش مهارت نانوایی و ایجاد رقابت مثبت در راستای ارتقای کیفیت نان تولیدی در نانوایی‌های شهرستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مسابقات مهارتی پخت نان کاشمر بین ۱۶۰ واحد نانوایی و با شرکت ۳۸ نفر از نانوایان شهرستان در رشته سنگک و لواش برگزار شد، اذعان کرد: از طرف اتحادیه و دبیرخانه آرد و نان به نفرات برتر با اهدای لوح تقدیر، سهمیه آرد مناسبتی و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.

قربان‌پور همچنین عنوان کرد: داوری این دوره از مسابقات برعهده تنی چند از مربیان و داوران مجرب و پیشکسوتان اتحادیه نانوایان بوده که مشخصات کیفی و بافتی نان تولیدی شرکت‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

وی تشریح کرد: برگزاری این‌گونه از مسابقات می‌تواند در كشف استعدادهاي حرفه‌اي جوانان، ايجاد فرصت مناسب برای شكوفايي مهارت‌ها، ايجاد انگيزه، كسب مهارت و فراهم‌کردن بستر ورود آن‌ها به بازار کار تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع : «یار خراسانی»

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *