یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست صمیمی تعدادی از مدیران کانون های فرهنگی مساجد شهرستان کاشمر با رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد؛

با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی مشهدی  سرپرست جدید  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشمر نشست هم اندیشی  با تعدادی از مدیران کانون های فرهنگی مساجد کاشمر و کوهسرخ برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر شبکه رابطین فهما ، حجت الاسلام و المسلمین علی مشهدی  در این نشست، گفت: وظیفه ما بسترسازی بری ظهور امام عصر(عج) است و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد این موضوع را از وظایف خود بدانند؛ چرا که ما موظف به ایجاد مسیر برای ظهور امام زمان(عج) هستیم.

وی، افزود: باید ویژگی های امام عصر(عج) را بشناسیم و آن را در خود و اعضای کانون ایجاد کنیم. خداشناسی مهم ترین ویژگی است و باید توحید را در خود تقویت کنیم؛ اگر توحید تقویت شود تمامی مشکلات رفع می شود.

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر ، اظهار داشت: امام راحل(ره) یک خداشناس واقعی بود. مقام معظم رهبری می فرمایند که روز سوم جنگ تحملی تعدادی از افراد هوانیروز به من گفتند که امکانات ما بعد از ۳۳ روز در مقابل صدام از بین می رود و دیگر هیچ پرنده جنگنده ای نداریم، معظم له وقتی موضوع را به امام خمینی(ره) گفتند، ایشان فرمودند که خداوند کمبود را جبران می کند و همین خداباوری مشکل ما را در جنگ را رفع کرد.

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر  ، در خصوص حوادث اخیر غزه و فلسطین  بیان کرد: معاون سید حسن نصرالله در مصاحبه ای گفته بود که پاسداران ایران وقتی در دهه ۶۰ به لبنان آمدند خداباروی را به ما آموزش دادند و باید در کانون های فرهنگی هنری مساجد افرادی خداباور تربیت کنیم.

 علی مشهدی سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر نیز در این نشست در سخنانی، گفت: یکی از سیاست‌ها و شعارهای اصلی شخص رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و بازگشت به مساجد است که این موضوع باید از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دنبال شود.

وی، افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی ایران مساجد هستند و باور ما بر این است که مسجد خانه خداست و کارکرد توحیدی دارد، پناهگاه مردم و پایگاه ولایت است؛ چرا که همه کارکردهای بصیرتی، سیاسی، مطالبه گری و عدالت خواهی از مسجد برداشت می شود.

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر ، ادامه داد: کار مسجد با دولت نیست بلکه مأموریتش با خود مردم است و نباید از بودجه دولت به دنبال اجرای فعالیت های مسجد باشیم.

مشهدی ، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری چند ماه قبل بر بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور تاکید کردند؛ چرا که خاستگاه این انقلاب از ابتدا مسجد بود و در چله دوم انقلاب هم نقطه اصلی آن مسجد است.

وی، تصریح کرد: مأموریت ما در کانون های فرهنگی و هنری مساجد اقتضائی نبوده و همسنگران مسجدی باید برای یک جهاد بزرگ تر آماده شوند. باید کارها و برنامه های تربیتی بیشتری اجرا کنیم.

مشهدی در پایان، گفت: کار فرهنگی به معنی کار تربیتی است و نسبت به نوجوانان مسئولیت داریم. فضای تربیت هنرمند انقلابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست؛ بلکه صحن نورانی مسجد است و این مدل مطلوب کار فرهنگی است و تلاش داریم این عرصه فراهم شود.و در جهت برنامه های فرهنگی هنری کانون ها و مسجد شهرستان از هر گونه کوششی دریغ نخواهم نمود .

محمد جعفرنژاد قوژدی رابط فهما شهرستان نیز در ابتدای این نشست با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای برپایی سلسله نشست های هم اندیشی فعالان فرهنگی هنری شهرستان در دوره جدید، نشست مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد را در جهت گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دانست و گفت: با توجه به شعار نهضت بازگشت به مساجد، تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد و این مهم جز با مشارکت، همدلی و همراهی کانون ها محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به مطالبه و تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در بحث نقش و جایگاه جوانان، خواستار نگاه ویژه در جذب نسل جوان در فعالیت های فرهنگی و هنری شد و بهترین مکان تربیت افراد در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری را پایگاه مسجد دانست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشمر در پایان سخنان خود، اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت و همدلی تمام دغدغه مندان در افق سال ۱۴۰۲ هم در پرورش و هم در استعدادیابی و شکوفایی جوانان و نوجوانان انقلابی ارزشی و با ایمان با محوریت پایگاه مقدس مسجد کوشا باشیم.

در ادامه این نشست صمیمانه، تعدادی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد کاشمر به نمایندگی از سایر کانون ها به بیان دغدغه ها، مسائل و مشکلات حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان پرداختند.

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *