یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد خبر داد: آغاز طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در خلیل‌آباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد گفت: طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت با حضور اقشار مختلف مردم در منطقه بادامشکی خلیل‌آباد با کاشت ۴۰۰ اصله نهال از نوع بادامشک به اجرا در آمد.

حمید ترابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار داشت: «طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت» هم‌زمان با سراسر کشور، با کاشت ۴۰۰ نهال بادامشک در شهرستان خلیل‌آباد آغاز شد.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: طی چهار سال یک میلیارد درخت در کشور تولید و کاشته می‌شود و براین‌اساس شهرستان خلیل‌آباد کاشت سالانه ۳۵۰ هزار نهال را بر عهده دارد که در نقاط مختلف و در قالب طرح‌های منابع طبیعی کاشت خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد با بیان اینکه منطقه بادامشکی واقع در روستاهای نقاب و میرآباد شهرستان قرار دارد، تصریح کرد: حدود ۴ هکتار  با حضور جمعی از مسئولان و شهروندان طبیعت دوست خلیل‌آباد آغاز شد و حدود  زیر کشت گیاه بادامشک قرار گرفت،

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: ذخیره‌گاه‌های جنگلی بادامشک خلیل‌آباد از پتانسیل بالقوه‌ای برای توسعه، حفظ و حراست این‌گونه‌ها برخوردار است و حفظ، حراست و توسعه این ذخیره‌گاه در گرو مشارکت مردم است.

ترابی با تأکید بر اینکه طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت از پائیز سال گذشته ابلاغ و مقدمات آن از جمله افزایش ظرفیت تولید نهالستان‌ها و پیش‌بینی عرصه‌های کاشت از همان زمان آغاز شده است، عنوان کرد: روند کاشت نهال در این طرح از ۱۱ آذر آغاز شده و تا پایان سال به‌تناسب زمان، شرایط اقلیمی و… در شهرستان تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع : یار خراسانی 

حتما ببینید

مرکز آموزش عالی کاشمر میزبان لاله زهرایی شد+عکس

همزمان با عزاداری ایام فاطمیه، پیکر مطهر شهید ۲۳ ساله عملیات کربلای یک بر روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *