شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس: معجزه امام خمینی (ره) تهدیدات دشمن را از بین برد

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس گفت: این معجزه حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه یعنی بسیج بود که تمام تهدیدات دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی را از بین برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یار خراسانی»؛ قاسم طارم، صبح امروز در یادواره ۱۵ شهید روستای هفت خانه از توابع بخش مرکزی شهرستان خلیل‌آباد که در محل حسینیه حسینی این روستا برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که صحبت از بسیج و بسیجی و شهید و شهادت و سربازان امام خمینی رحمت‌الله علیه می‌شود ظلم است که درباره امام این بسیجیان و شهدا صحبت نکنیم.

وی با بیان اینکه هنر مدیریت امام خمینی رحمت‌الله علیه در پیروزی انقلاب و بعد از انقلاب بسیار چشمگیر بود، خاطرنشان کرد: در سطح مدیریت کلان دنیا، برخی از رهبران دنیا هنر این را دارند که مردم را به جنب‌وجوش بیاورند و جریان قدرت مردم را علیه حاکمیت به طغیان بیاورند؛ ولی وقتی شلوغ شد دیگر هنر مدیریت و کنترل این جریان را ندارند.

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس همچنین در ادامه تصریح کرد: برخی از رهبران دنیا جرئت به حرکت در آوردن مردم را ندارند؛ ولی وقتی یک ماجرایی درست شد و موجی ایجاد شد، هنر موج‌سواری دارند و از این موج برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه برخی از رهبران دنیا نه هنر اولیه را دارند که بتوانند مردم را به جنب‌وجوش بیاورند و نه هنر موج‌سواری دارند؛ ولی اگر انقلابی شکل گرفت شاید بتوانند در برنامه‌ریزی‌های آینده و قانون‌گذاری و مدیریت کشور کار کنند، اذعان کرد: ما شاهد بودیم که امام خمینی رحمت‌الله علیه توانست جمعیت ۴۰ میلیون آن زمان را به جریان انقلاب تهییج و آماده کند و در طول جریان انقلاب و بعد از به‌هم‌ریختن سیستم پهلوی توانست این جمعیت را مدیریت و کنترل کند.

طارم با اشاره به اینکه امام خمینی رحمت‌الله علیه در طول جریان انقلاب هیچگاه اجازه نداد که انقلابیون، اسلحه وارد میدان کنند، عنوان کرد: بسیاری از انقلابیون درخواست حرکت مسلحانه در برابر فتنه‌های گروه منافقین داشتند؛ ولی امام خمینی رحمت‌الله علیه هیچگاه اجازه ورود سلاح در طول ۱۵ سال مدت مبارزه انقلابی را ندادند.

وی با بیان اینکه امام خمینی رحمت‌الله علیه جریان خروشان انقلاب را مدیریت کرد و زودتر از همه حکومت‌هایی که در دنیا ادعای دموکراسی دارند انقلاب را به رأی مردم گذاشت، تشریح کرد: امام خمینی رحمت‌الله علیه کمتر از ۲ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی همه سیستم حکومتی اعم از قانون اساسی، خبرگان که قانون اساسی را می‌نوشتند، مجلس و ریاست‌جمهوری را با رأی مردم مستقر کرد.

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه امام خمینی رحمت‌الله علیه این انقلاب را در مسیر موردنظر مستقر کردند که بعد از ۴۴ سال می‌بینیم که این کشتی با سلامت به سمت هدف خود حرکت می‌کند، بیان کرد: امام خمینی رحمت‌الله علیه نیرو تربیت می‌کرد و در مسیر مدیریت خود با نگاه به آینده نظام، برای آینده برنامه‌ریزی داشت.

وی با اشاره به اینکه زمانی که امام خمینی رحمت‌الله علیه دستور تشکیل بسیج را دادند خیلی از مسئولان اجرایی مستقر در آن روز، با دیدگاه امام خمینی رحمت‌الله علیه مخالف بودند، ابراز کرد: بنی‌صدر فرمانده کل قوای آن روز، بسیج را به رسمیت نمی‌شناخت و علیه تشکیل بسیج موضع‌گیری می‌کرد.

طارم با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنانی می‌فرمایند که بسیج معجزه امام خمینی رحمت‌الله علیه بود، تأکید کرد: این معجزه حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه یعنی بسیج بود که تمام تهدیدات دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی را از بین برد.

وی با تأکید بر اینکه روزی که جنگ ۸ساله بر ما تحمیل شد اگر مدیریت امام خمینی رحمت‌الله علیه نبود و جنگ به توده مردم؛ یعنی بسیج واگذار نمی‌شد، مطمئناً شکست می‌خوردیم، افزود: شهدا آموزش‌دیدگان مکتب امام هستند و جان‌فشانی‌های شهدا باید به نسل جوان و افرادی که شاهد این جان‌فشانی‌ها نبودند منتقل شود.

انتهای پیام/

منبع یار خراسانی 

حتما ببینید

گزارش تصویری؛ چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *