یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرماندار کاشمر خبر داد؛ افتتاح ۳ هزار میلیارد ریال پروژه در کاشمر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری روستای قوژد »؛ حجت اله شریعتمداری  در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور خبرنگاران در محل سالن اجتماعات فرمانداری کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی رحمت‌الله علیه، در سال ۵۷ انقلابی را برخاسته از خواست مردم بنیان‌گذاری کردند؛ انقلابی سرتاسر نور و امید را در مردم زنده کرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های متعدد کشور را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم که ایران را به قدرتمندترین کشور در حوزه‌های مختلف تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: ایران که در ابتدای پیروزی انقلاب سیم‌خاردار نداشت؛ ولی امروزه حامی بسیاری از کشورهای مظلوم منطقه است و بسیاری از کشورها موجودیت خود را مدیون انقلاب اسلامی هستند.

کاشمر در عرصه‌های مختلف به قطب تبدیل شده است

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه امروزه با اقداماتی که انجام داد جلوی یک خطر جدی به نام داعش را در سوریه گرفت، تصریح کرد: امروز نیز شاهد ثبات در منطقه هستیم و اگر بی‌ثباتی در منطقه وجود دارد ناشی از حضور کشورهای فرامنطقه‌ای نظیر آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه کشور در حوزه‌های مختلف بهداشتی، فناوری، ارتباطات، تکنولوژی، نظامی و… حرفی برای گفتن دارد، اذعان کرد: اگر کشورهای فرامنطقه‌ای در هر مسئله‌ای مجبور هستند نظر جمهوری اسلامی ایران را کسب کنند ناشی از اقتدار این نظام و انقلاب است که ناشی از ایثارگری‌ها و رشادت‌های افراد مختلف است.

شریعتمداری با بیان اینکه مسئولان شهرستان کاشمر در یک فضای تعاملی و همگرایی تمام تلاش خود را گذاشته‌اند که حداکثر خدمت خود را در عرصه‌های مختلف به مردم ارائه دهد، عنوان کرد: امروز شهرستان کاشمر به قطب منطقه در عرصه‌های مختلف تبدیل شده است.

کاشمر در مسیر توسعه صنعتی قرار دارد

وی با تأکید بر اینکه کاشمر در حوزه بهداشت و درمان به چندین شهرستان هم‌جوار ارائه خدمت دارد، تشریح کرد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کاشمر میزبان دانشجویان و طلاب بسیاری از شهرستان‌های دیگر هستند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه شهرستان کاشمر مسیر توسعه خود را به لحاظ صنعتی پیدا کرده است، ابراز کرد: مراحل مجوز فاز ۲ شهرک صنعتی کاشمر تمام شده و به‌زودی کار ساخت و استقرار واحدهای صنعتی در آن فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشمر به‌سرعت مراحل اداری خود را طی می‌کند و این شهرستان به قطب اقتصادی منطقه تبدیل خواهد شد، تأکید کرد: کمبودهایی وجود دارد که تلاش‌هایی برای رفع این کمبودها انجام شده و در ادامه نیز تلاش‌هایی انجام خواهد شد.

۱۸۸ هکتار برای نهضت ملی مسکن به محدوده شهر کاشمر الحاق شد

شریعتمداری با تأکید بر اینکه هم‌زمان با دهه مبارک فجر بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال انواع پروژه‌های شهری، عمرانی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، کشاورزی و ورزشی به افتتاح می‌رسد، بیان کرد: حدود ۱۱۷ پروژه هم‌زمان با دهه فجر در سطح شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در نشست شورای عالی کاشمر به طرح نهضت ملی مسکن در شهر کاشمر اختصاص پیدا کرد و به محدوده شهری الحاق شد، اظهار داشت: در سایت ۳۴ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۷۱۰ واحد مسکونی به‌سرعت در حال احداث است.

فرماندار کاشمر همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: عزم دولت برای خانه‌دارشدن مردم در سطح شهرستان کاشمر بسیار بالا است و تمام خدمات را در طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته‌ایم.

۲ هزار و ۳۰۰ نفر در کاشمر در برگزاری انتخابات مشارکت دارند

وی با بیان اینکه ارتقای دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی کاشمر در سال جاری رخ داد و همچنین بزرگ‌ترین بلوک زایمانی شرق کشور با پیشرفته‌ترین امکانات به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: میزان اعتبارات پروژه‌ها در سطح کاشمر ۸۶ درصد رشد داشته و این به تسریع روند تکمیل پروژه کمک می‌کند.

شریعتمداری با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اذعان کرد: دو انتخابات بسیار مهم را در پیش داریم و همه توان شهرستان در امر برگزاری یک انتخابات پرشور، گسترده، رقابتی، امن و سالم به کار بسته شده است و امیدواریم شاهد حضور حداکثری و گسترده مردم خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه با هیچ حزب، فرد، گروه و مسئولی در مسیر برگزاری انتخابات تعارف نداریم، عنوان کرد: بالغ بر ۲۳۰۰ نفر از عوامل اجرایی، امنیتی و… کار برگزاری انتخابات را در ۱۱ اسفندماه عهده‌دار خواهند بود و تمام مجریان انتخابات اعم از هیئت اجرایی و ناظران این تعهد را به مردم می‌دهند که سلامت انتخابات حفظ می‌شود.

مردم به تخصص، تجربه و برنامه رأی می‌دهند

فرماندار کاشمر با بیان اینکه ۱۸ درصد شعب اخذ رأی در شهرستان افزایش پیدا کرده است، تشریح کرد: از حضور تمام کاندیداها که شرایط قانونی دارند در عرصه رقابت انتخابات استقبال می‌کنیم و شورای نگهبان نیز بادقت کامل پرونده نامزدها را بررسی می‌کند و همه نیز به رأی شورای نگهبان تمکین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از همه سلایق، حزب‌ها و تخصص‌ها در بین تأییدصلاحیت‌شدگان وجود دارد، بیان کرد: مردم به تخصص، ایده‌ها، تجربیات، دانش افراد، میزان شناخت از مسائل منطقه، کشور و منطقه و اشراف به قانون توجه بیشتری خواهند داشت و به نامزد موردنظر خود رأی خواهند داد.

شریعتمداری همچنین تأکید کرد: مردم از جریانات سیاسی در این دوره از انتخابات عبور خواهند کرد و به تجربیات و تخصص‌ها و برنامه رأی خواهند داد.

انتهای پیام/

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *