شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خیرین خراسان رضوی پیشتاز حمایت از ۵۰ هزار یتیم

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد:

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: نزدیک به دو سال است که خیرین و نیکوکاران استان خراسان رضوی پیشتاز در حمایت از ۵۰ هزار یتیم و فرزندان محسنین هستند.

سید مصطفی موسوی ازغندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری روستای قوژد ؛ اظهار داشت: یکی از شروط اصلی پیشرفت و توسعه فرمان‌برداری است و ما در کمیته امداد به این اصل باور داریم و یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به دو سال است که خیرین و نیکوکاران استان خراسان رضوی پیشتاز در حمایت از ۵۰ هزار یتیم و فرزندان محسنین هستند، خاطرنشان کرد: حمایت‌های خیرین و نیکوکاران استان خراسان رضوی در کشور پیشتاز است و حتی از استان‌های بهره‌مند کشور نیز جلوتر هستند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی همچنین در ادامه تصریح کرد: در این روزهایی که خیلی‌ها دوست دارند در بازار باشند و حداقل‌ها را برای فرزندان خود تهیه کنند این نیکوکاران هستند که تهیه پوشاک و اقلام اصلی را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۳۰۰ پزشک نیکوکار و مرکز پزشکی تخصصی و فوق‌تخصصی در خراسان رضوی داریم که حامی نیکوکاران هستند، اذعان کرد: نزدیک به ۵۶ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی داریم که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه شهریه آنها است و ۴ میلیارد تومان شهریه دانشجویانی است که تا مقطع دکتری با کمک و حمایت خیرین استان در حال تحصیل هستند.

موسوی با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز نخبه و دارای رتبه در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی و… در ۴۰۰ مدرسه عالی به‌صورت رایگان با حمایت نیکوکاران خراسان رضوی در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: نزدیک به ۳۰ هزار خانواده مستأجر در سطح استان خراسان رضوی داریم که تنها کمک‌هزینه اجاره مسکن آنها ۲۴۱ میلیارد تومان است و توسط خیرین تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از سیاست‌های ویژه کمیته امداد است که امیدواریم روستایی نیازمند فاقد مسکن نداشته باشیم، تشریح کرد: اقدامات ویژه‌ای در این زمینه انجام شده و نزدیک به ۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است ولی ۱۹ میلیارد تومان توسط خیرین برای حوزه مسکن تأمین شده است.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری سال گذشته جمع‌آوری شد، بیان کرد: بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان در جشن عاطفه‌های در ابتدای سال تحصیلی جاری توسط خیرین و نیکوکاران اهدا شد که در حوزه تحصیلی و فرهنگی دانش‌آموزان نیازمند استان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ماهانه قریب به ۲۰۱ میلیارد تومان کمک‌معیشت به نیازمندان استان پرداخت می‌شود که این رقم در سال به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مستمری می‌رسد که به خانواده‌های نیازمند می‌رسد، تأکید کرد: نیکوکاران همیشه حمایت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند و کار بسیار بزرگی را انجام می‌دهند.

منبع : یارخراسانی

انتهای خبر/

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *