شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دفتر سینمای جوان در کاشمر راه‌اندازی می‌شود+تصاویر

معاونت وزیر و ریاست سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور:

معاونت وزیر و ریاست سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور در نشست صمیمی با هنرمندان خطه ترشیز کهن از گرفتن مجوز واگذاری دفتر سینمای جوان در کاشمر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی دفتر، شهرستان‌های همجوار هم از این ظرفیت استفاده می‌کنند و طبیعی است که جشنواره‌های مختلف نیز برگزار می‌شود.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری قوژد؛ صبح پنجشنبه نشست صمیمی دکتر محمد خزاعی، معاونت وزیر و ریاست سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور با هنرمندان خطه ترشیز کهن در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کاشمر برگزار شد.

در این نشست که حجت‌الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و تعدادی دیگر از مسئولین کشوری و استانی نیز حضور داشتند دکتر محمد خزاعی گفت: شهرستان کاشمر ظرفیت هنری بسیار خوبی دارد و یک مصداق بارز آن مجصولات فرهنگی بسیار خوبی است که در همین نشست در قالب فیلم به صورت مختصر و مفید به نمایش گذاشته شد.

ریاست سازمان امور سینمایی کشور که خود هنرمندی کاشمری است افزود: همین فضای صمیمی و همدلی حاکم در شهرستان باعث رشد و نمو است و غیر از این فضا بود با وجود مشکلات عدیده، هنرمندانی چون بحرینی‌ها و موسوی‌ نژادها نداشتیم.

وی بیان داشت: با ورود به کاشمر خاطرات زیادی برای من زنده شد و در واقع می‌خواهم یادآوری کنم که ما فعالیت هنریمان را از پایگاه ؛ کانون مساجد شروع کردیم و با وجود نداشتن امکانات و بودجه در همان دوره، فعالیت‌های هنری را نه تنها تعطیل نکردیم بلکه با عشق و علاقه همراه با پشتکار مسیر را ادامه دادیم.

خزاعی اظهار کرد: هنرمندان خطه ترشیز در موسیقی محلی و سنتی و هنرنمایی در آیین تعزیه خوانی حرف اول را می‌زنند و این باعث افتخار ما است و قطعا سختی های زیادی را متحمل شدند تا به این مرحله رسیدند.

وی با اشاره به پیگیری‌های نماینده مردم ترشیز کهن در مجلس شورای اسلامی و فرماندار کاشمر در خصوص دغدغه‌های هنرمندان ترشیز کهن گفت: مجوز واگذاری دفتر سینمای جوان را برای کاشمر گرفتیم و باید با همکاری فرماندار شهرستان ساختمانی به اسم انجمن سینمای کاشمر بشود تا در مرحله بعد بتوانیم تجهیزات لازم را ارسال کنیم.

معاونت وزیر و ریاست سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور تأکید کرد: صرف راه اندازی دفتر سینمای جوان در کاشمر، مشکلات را برطرف نمی کند و ضرورت است که دغدغه‌مندان حوزه هنر و مسئولین مربوطه پای کار باشند و فعالیت متداوم و مثمر داشته باشند.

وی ادامه داد: با راه اندازی دفتر سینمای جوان در کاشمر، شهرستان‌های همجوار هم از این ظرفیت استفاده می‌کنند ضمن اینکه جشنواره‌های مختلف با توجه به ظرفیت شهرستانهای ترشیز کهن نیز برگزار می‌شود.

خزاعی با اشاره به راه اندازی مجدد سینمای کاشمر و پیگیری‌های متداوم شهردار شهرستان در رابطه با عدم وجود سینما در شهرستان بردسکن و مطالبه مردم این خطه گفت: پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و پیشنهاد می‌کنیم که سالن فعلی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند تا کار سرعت بیشتری بگیرد.

وی ضمن تأکید بر پیگیری و مطالبه‌گری یادآور شد: آینده بسیار خوبی برای کشورمان، ایران عزیز رقم خواهد خورد و گشایش های بسیار خوبی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است در ابتدای ورود مسئولین مربوطه به شهرستان کاشمر، دیداری با حافظان قرآن کریم در زیارتگاه شهید مدرس (ره) انجام شد.

خبرنگار: محمد جعفرنژاد قوژدی

تصاویر بیشتر

 

 

حتما ببینید

گزارش تصویری؛ چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *