یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت کمیته امداد کاشمر از سه طرح دانش بنیان/ ۸۳۰ نفر مشغول به کار شدند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر عنوان کرد:

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: علاوه بر اشتغالزایی در حوزه‌های صنفی و تولیدی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری از سه طرح دانش بنیان در شهرستان حمایت کردیم که هم اکنون فعال هستند و ۸۳۰ نفر در سال جاری مشغول به کار شدند.

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری روستای قوژد؛ نشست خبری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کاشمر با اصحاب رسانه بعداظهر امروز در دفتر جلسات وی برگزار شد.

تخصیص ۳۴ میلیارد تومان به حوزه اشتغال/۸۳۰ نفر مشغول به کار شدند

مجید حسین زاده، در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم اشتغال و اشتغالزایی گفت: ۵۰ میلیارد تومان به حوزه اشتغالزایی اختصاص داده شده که تا کنون ۳۴ میلیارد تومان تخصیص داده شده و طبق بازدیدهایی که از تمام طرحها داشتیم و آماری که ثبت کردیم تا کنون ۸۳۰ نفر به طور مستقیم، مشغول به کار شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کاشمر افزود: بدون استثناء از تمام طرحهای اشتغالزایی بازدید کردم و به صورت حضوری پای دغدغه‌های کارآفرینان نشستیم و یکی از مشکلات مهمی که مخصوصا در شهرستان به صورت پررنگ دیده می‌شود سخت‌گیری رؤسای بانک ها برای ضمانت است به نحوی که حتی بخش نامه بانک مرکزی را اجرا نمی‌کنند.

سخت‌گیری‌های بی‌مورد بانکی در کاشمر، معضلی که باید برطرف شود

وی بیان داشت: بانوان سرپرست خانوار که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و به جد پیگیر هستند با توجه به توانمندی که دارند یا کسب کردند برای خود اشتغال ایجاد کنند اما زمانی که از طرف ما برای گرفتن تسهیلات به بانک‌های مورد نظر معرفی می‌شوند، معرفی یک ضامن را قبول نمی‌کنند و این سخت‌گیری‌های بی‌مورد معضلی جدی است که باید برطرف شود.

حمایت کمیته امداد کاشمر از سه طرح دانش بنیان

حسین زاده تصریح کرد: علاوه بر حوزه‌های صنفی و تولیدی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از طرحهای دانش بنیان در این حوزه هم به جد ورود پیدا کردیم و تا کنون از سه طرح دانش بنیان در شهرستان حمایت کردیم و مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: تولید کود مخصوص گلهای آپارتمانی با استفاده از مواد طبیعی، تولید کرم دارویی و آرایشی با استفاده از پروتئین عقرب که نمونه دیگری هم در کشور ندارد عنوان طرحهای دانش بنیانی است که موفق به عملی کردن دانش خود شدند و ما هم پشتیبانی لازم را از متخصصین مربوطه انجام دادیم.

رئیس کمیته امداد کاشمر گفت: حدود شش هزار و ۵۰۰ خانواده که ۱۰ درصد جمعیت کاشمر را تشکیل می‌دهند تحت پوشش این نهاد هستند و مددکاری، فرهنگی، اشتغال، بهداشت و درمان، مسکن و جلب مشارکتهای مردمی از جمله حورزه‌های خدمات رسانی ما به افراد و خانواده‌های تحت پوشش است.

تا کنون به ۱۲۸ نوعروس کمک جهیزیه اهداء کردیم

وی ادامه داد: در حوزه مددکاری از ابتدای سال جاری تا کنون به ۱۲۸ نوعروس کمک جهیزیه اهداء کردیم و تعداد ۳۲ کولر و بیش از سه هزار سبد کالا، توسط همکاران ما در کمیته و مسئولین ۲۱ مرکز نیکوکاری که در شهرستان داریم بین نیازمندان توزیع شده است.

حسین زاده ضمن تأکید بر حفظ کرامت مددجویان بیان کرد: با استفاده از ۲۱ مرکز نیکوکاری که در نقاط مختلف شهرستان راه‌اندازی کردیم، خدمت در محل انجام می‌شود و نیازی نیست که مددجو به کمیته امداد مراجعه کند و این مهم مورد تأکید استان بوده و هست.

وی بیان داشت: سامانه‌ایی هم تعریف کردیم که مددجویان بتوانند به راحتی با ما مکاتبه کنند و پیگیر درخواست‌ها و مشکلاتشان باشند و تا کنون ۱۱ خدمت الکترونیکی در حال خدمت رسانی به مددجویان است و درخواست‌های اشتغال،  جهیزیه،  دانش‌آموزی و معافیت‌ها در حوزه خدمات الکترونیک ما قرار دارد و نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست.

کمیته امداد کاشمر در ساخت ۱۱۰ مسکن مسکونی مشارکت می‌کند

رئیس کمیته امداد کاشمر گفت: در حوزه ساخت مسکن، نیز با سپاه و بنیاد مسکن شهرستان دو تفاهم نامه داریم که طبق این تفاهم نامه‌ها قرار است در ساخت ۱۱۰ مسکن مسکونی از ۸۰ الی ۱۰۰ میلیون به تعدادی از خانواده‌ها کمک بلاعوض کنیم و تقریبا نیمی از این ساخت و سازها انجام شده و نیمی دیگر در دست اقدام است.

سخت‌گیری‌های بانکی خارج از دستورالعمل ابلاغی‌ است/شرمنده مددجویانیم

وی ابراز کرد: در حوزه تسهیلات واقعا شرمنده مددجویانمان هستیم و این شرمندگی شاید ۱۰ درصد آن مربوط به کمیته باشد و ۹۰ درصد آن مربوط به بانک‌های شهرستان است چرا که وام‌های درخواستی به موقع به دست مددجویان ما نرسید و سخت‌گیری‌های بانک‌ها جهت ضامن که خارج از دستورالعمل ابلاغی‌شان هم است مزید بر علت شده و به همین دلیل شاید آنچه که تعهد ما تا انتهای سال بوده انجام نشود.

حسین زاده اظهار کرد: در کل کشور ۵۰ درصد اشتغال مربوط به کمیته  امداد است و به تبع آن در شهرستان تعهد داریم که شغل ایجاد کنیم که طبق دستورالعمل ۷۰ درصد تسهیلات مربوط به مددجویان است و ۳۰ درصد اجازه داریم که به غیر افراد تحت پوشش وام بدهیم و در این حوزه بالاترین آمار را شهرستان کاشمر دارد البته ضمن اینکه ۸۰ درصد مددجویان ما جهت گرفتن وام معرفی شدند.

خدمات کمیته به دو هزار دانش آموز و ۵۴ طلبه و دانشجو/ ۶۵۰۰ نفر خیر ثبت شده داریم

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی به حدود دو هزار دانش آموز و ۵۴ طلبه و دانشجو خدمت رسانی داریم و این خدمات را از خیرین شهرستان و خارج از شهرستان تهیه می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر تصریح کرد: تعداد ۶۵۰۰ نفر خیر ثبت شده و شناسنامه دار داریم که از این تعداد ۲۷۰۰ نفر کاشمری هستند که یا ساکن شهرستان هستند و یا ساکن نیستند و مابقی خیرینی هستند که خارج از شهرستان هستند و به عبارتی کاشمری نیستند.

وی اظهار کرد: تلاشمون این بود که در قسمت اکرام خدمات ارزنده‌‌ایی ارائه دهیم چرا که سفارس مؤکد مولا امام علی (ع) حتی در آخرین لحظات عمرشان توجه ویژه به ایتام بوده و واقعا وظیفه بیشتری نسبت به این عزیزان داریم.

سرانه بچه‌های یتیم ۲۸۰ هزار تومان است/نیاز بیشتر به توجه خیرین 

حسین زاده ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ سرانه بچه‌های یتیم در کاشمر زیر ۱۸۰ هزار تومان بوده و امروز ۲۸۰ هزار تومان است و نیاز مبرم به توجه ویزه خیرین داریم و البته قرار است اقدامات ارزنده‌ایی در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت صدقات گفت: مقدار صداقات جمع‌آوری شده از مردم قبل از ۱۴۰۱ ماهانه کمتر از ۱۸ میلیون تومان بود اما اکنون ماهانه به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسیدیم و با همکاری مردم امیدواریم بتوانیم مانند تربت حیدریه به ۴۰۰ میلیون تومان در ماه برسیم چرا که ظرفیت شهرستان کاشمر، ظرفیت بالایی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد صتدوق های خانگی صدقه را ۶ هزار تا عنوان و تأکید کرد که این تعداد بسیار کم است و به همکاری بیشتر مردم نیاز است.

وی با اشاره به پیگیری به جد در مورد بنگاههایی که وام خرید و فروش می‌کردند و مانع شدن از ادامه این معضل بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کاشمر جزو سه اداره برگزیده شهرستان قرار گرفته و این مهم جز با تعامل و همکاری تیمی و همدلی و حمایت مردمی و خیرین میسر نمی‌شد.

افرادی که دچار گرفتاری شدند معرفی کنید/ ۶ ماه به این افراد کمک می‌کنیم

حسین زاده با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای مردم هستند گفت: چنانچه افرادی را می‌شناسید که به دلایلی مستأصل و دچار گرفتاری یا ورشکست شدند معرفی کنید و ما می‌توانیم به مدت ۶ ماه به این افراد کمک کنیم و بعد از این مدت چنانچه باز هم نیاز به کمک کمیته داشته باشند این مهم در چارچوب ضوابط قرار می‌گیرد و به عبارتی باید ضوابط امداد را داشته باشند.

وی ضمن تشکر از فرماندار کاشمر جهت جدیت در جهت رفع مشکلات بانکی مددجویان بیان داشت: سخت گیری‌های بی‌مورد بانکی در کاشمر معضلی است که باید برطرف شود تا ما بیش از این شرمنده مددجویانمان نشویم.

ارگانی که انتقادپذیر نباشد آن لحظه، لحظه مرگ آن سازمان یا مدیر است

وی خطاب به اصحاب رسانه گفت از انتقادات و پیشنهاداتشان استقبال می‌کند و عنوان کرد: سازمان یا ارگانی که انتقادپذیر نباشد آن لحظه، لحظه مرگ آن سازمان یا مدیر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر در پایان ضمن تشکر از فرماندار کاشمر جهت جدیت در جهت رفع مشکلات بانکی مددجویان یادآور شد: تا کنون ۶۷ مورد از مددجویان ما که توانمند شدند از سیستم خارج شدند و نه تنها برای خود بلکه برای افرد دیگری هم اشتغال ایجاد کردند.

 

انتهای پیام/

 

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *