یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت تدوین پیشینه سنگرسازان بی سنگر کاشمر/ سند ماندگار هزارساله داشته باشید

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد:

سردار یوسفعلی‌زاده با تأکید به جمع آوری و تدوین پیشینه پرافتخار سنگرسازان بی سنگر گفت: ضرورت است در کاشمر هم سند ماندگار هزارساله داشته باشیم تا نسل های آینده با فرهنگ و نوع عمل جهادگران ما به خوبی آشنا شوند.

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری روستای قوژد ؛ امروز ۲۲  آذر، مراسم دومین یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر ترشیز بزرگ با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران از شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجتمع فرهنگی هنری سرو ترشیز برگزار شد.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، در این مراسم بیان داشت: تأکید مقام معظم رهبری شنیدن سخن شهیدان است و سخن شهیدان این است که: دست از اسلام برنداریم؛ دست از ولایت بر نداریم و از جهاد روی برنتابیم و از راه طی شده توام با سرافرازی پشیمان نشویم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیام و سخن شهیدان این است که اتصال خودمان را با شهدا حفظ کنیم؛ درد دین داشته باشیم و به کمک مستضعفین برویم و گره از کار امت اسلام باز کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد همان عمل و فعل مقدسی است که فاعل جهاد از در جهاد وارد بهشت می شود افزود: مسیر عاقبت بخیری از جهاد همه جانبه می گذرد و هر عرصه از عرصه‌های زندگی ما باید با جهاد توام شود که همراه با موفقیت شود.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: باید این مهم را نشر داد که جهاد سازندگی چه ارزش‌های را نهادینه کرد و پیش چشم جامعه گذاشت و این پیشینه پرافتخار باید جمع آوری و تدوین شود چرا که به فرموده رهبری اگر شما از افتخاراتتان نگویید دشمن می گوید اما دشمن تحریف می کند و مطالب تحریف شده را نشر می‌دهد.

وی گفت: هزاران تلاش در واحد اعزام کمپرسی، واحد انصار المجاهدین، واحد فرهنگی و تبلیغات، واحد روحانیت و اعزام، واحدهای جمع آوری و ارسال کمک های مردمی، واحد خواهران حزب الله و دهها فعالیت پیدا و پنهان دیگر از کارنامه درخشان سنگرسازان بی سنگر است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه ۶۳ هزار نفر با هویت سنگرسازان بی سنگر به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند تأکید کرد: ضرورت است که کارنامه پرافتخار جهاد سازندگی تدوین شود که علی رغم همه کمبودها سبکبال بلند شدند

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در همین حوزه در نیشابور انجام شده بیان کرد: لازم است در کاشمر هم سند ماندگار هزارساله داشته باشیم و باید نسل های آینده با این فرهنگ و این نوع عمل آشنا باشند.

یوسفعلی زاده گفت: ۸۰ نقطه از ترشیز بزرگ شامل شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ مزین و معطر به عطر شهید گمنام شد و امروز معنویت و محبت شما مردم ولایی ترشیز را مضاعف کرد و رونق بخش این مجلس جهادی شد.

وی با بیان اینکه در ۱۴۰ نقطه از استان خراسان رضوی مزار شهید گمنام داریم افزود: همزمان با ایام فاطمیه، میزبان ۱۲ پیکر شهید گمنام در خراسان رضوی هستیم که در ۱۲ نقطه استان تشییع می‌شوند؛ شهدایی که معدن کرم و کرامت و امام‌زادگان عشق هستند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: فهم حقایق و بصیرت افزایی کار بسیار بزرگی است و مسئولیت تبین صحیح است که ادامه راه شهدا است. بنابراین این میدان را جدی بگیریم و تلاش کنیم از حداقل سنگر که خانواده است محافظت کنیم.

وی یادآور شد: مهمترین مسئله روز جهان اسلام جنایت پیشگی صهیونیست ها است که جنایت پیشگی خود را به اوج رساندند اما مردم غزه مانند کوه ایستادند و مقاومت می‌کنند و نوید مقام معظم رهبری است که شکست غیر قابل ترمیمی به دشمن وارد شده و پیروزی از آن جبهه حق است.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

منبع : ترشیز خوان

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *