یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تأیید صلاحیت ۳۷ داوطلب انتخابات در کاشمر

فرماندار کاشمر خبر داد:

فرماندار کاشمر گفت: ۳۷ نفر در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ تأیید صلاحیت شده‌اند و هنوز هم احتمال افزایش تأییدصلاحیت‌شدگان توسط شورای نگهبان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری روستای قوژد ؛ حجت‌اله شریعتمداری   در نشست آئین افتتاحیه شبکه‌های تلویزیونی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در محل سالن همایش‌های فرمانداری کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: تمام انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون توسط مردم در کشور برگزار و هیئت اجرایی توسط معتمدین مردم انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ نفر اعضای حقوقی هیئت اجرایی هستند و ۸ نفر از معتمدین محلی نیز از  بین اقشار مختلف مردم رأی اعتماد گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: تمام اعضای اجرایی از افرادی هستند که در ادوار مختلف عضو هیئت اجرایی انتخابات بوده‌اند و از تمام گرایش‌های سیاسی حضور دارند.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه اعضای هیئت نظارت و… هم توسط خود مردم انتخاب شده‌اند و هیچ تفاوتی در نوع گرایش سیاسی آنها وجود ندارد، تصریح کرد: این تضمین را به مردم و تمام نامزدهای انتخابات می‌دهم که انتخابات در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در کمال بی‌طرفی، سلامت، امنیت و نظم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر فردی که موفق شد رأی مردم را کسب کند از نظر ما بهترین و شایسته‌ترین است و از شخص پیروز انتخابات حمایت کامل صورت خواهد گرفت، اذعان کرد: فرمانداران و اعضای هیئت نظارت اجرایی و.. هیچ نقشی در منتخب مردم و مشخص‌کردن شخص پیروز ندارند‌.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه اگر در فرایند برگزاری انتخابات مشاهده شود که فرد یا افرادی که مسئولیت دارند طوری رفتار کنند که سلامت انتخابات خدشه‌دار شود بلافاصله با آن فرد برخورد خواهد شد، عنوان کرد: نامزدهای انتخابات از هرگونه رفتاری که تنش را بین مردم زیاد می‌کند پرهیز کند.

وی با بیان اینکه هر گونه فراخوانی توسط نامزدهای انتخاباتی که باعث ایجاد تجمع در فضای باز می‌شود ممنوع است و این فراخوان‌ها باید در فضای سربسته و مشخص انجام شود، تشریح کرد: نامزدهای انتخاباتی از تهمت و افترا نسبت به دیگر کاندیداها و به‌خصوص روند اجرایی انتخابات پرهیز کنند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه نامزدها برای اثبات خود به سمت سیاه‌نمایی دستاوردهای نظام و انقلاب و خدشه واردکردن به نظام روی نیاورند، ابراز کرد: انتقادات باید به شیوه خود انجام شود و سیاه‌نمایی دستاوردهای نظام و انقلاب هم غیرقانونی و هم غیراخلاقی است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد تفرقه بین چهار شهرستان نباید صورت گیرد و مطمئناً نامزدهای انتخابات نسبت به نظام و انقلاب دلسوز هستند، بیان کرد: ۳۷ نفر در حوزه انتخابیه تأیید صلاحیت شده‌اند و هنوز هم احتمال افزایش تأییدصلاحیت‌شدگان توسط شورای نگهبان وجود دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه در دوره‌های قبل در برخی از شعب اخذ رأی مردم برای شرکت در انتخابات باید مدت زیادی را انتظار می‌کشیدند که برای کاهش این انتظار نسبت به دوره قبل، ۱۸ درصد افزایش شعب اخذ رأی داشته‌ایم، تأکید کرد: ۱۵ شعبه اخذ رأی به ظرفیت شعب شهرستان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه  از تمام اقشار، تخصص‌ها و گرایش‌ها و با تحصیلات مختلف در بین نامزدهای انتخابات وجود دارد و مردم دیگر به گرایش‌های سیاسی توجه ندارند؛ بلکه به تخصص و تجربه رأی خواهند داد، افزود: کمیته رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری فعال است و تمام گفته‌ها، رفتار و صحبت‌های نامزدهای انتخابات نیز ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

خبرنگار : محمد جعفرنژاد قوژدی

حتما ببینید

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر خبر داد: کاشمر آماده رقابت ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در کاشمر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری نوبت اول آزمون سراسری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *