شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

الحاق ۱۸۸ هکتار زمین به مسکن ملی کاشمر

فرماندار کاشمر خبر داد:

فرماندار کاشمر از تصویب الحاق ۱۸۸ هکتار زمین در شورای عالی شهرسازی و معماری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در کاشمر خبر داد.

حجت اله شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری روستای قوژد ؛ در تشریح این خبر اظهار داشت: بیش از ۵ هزار متقاضی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشمر وجود دارد که بحث اختصاص زمین بر ساخت‌وساز مسکن یکی از تکالیفی است که طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا الحاق ۱۸۸ هکتار زمین به محدوده شهر کاشمر در نوزدهمین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اعضای شورای‌ عالی با الحاق ۱۸۸ هکتار به شهر موافقت کردند تا این اراضی به طور کامل به طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت اختصاص یابد تا پاسخ‌گوی ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط در این شهر باشد.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه با الحاقات صورت‌گرفته در کاشمر امیدواریم به متقاضیان به‌فوریت تخصیص زمین یافته و ساخت‌وساز را در این اراضی آغاز کنند، تصریح کرد: با ابلاغ این مصوبه برای باقی‌مانده واجدین شرایط نهضت ملی مسکن قرعه‌کشی انجام و کار ‏واگذاری و عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی در سایت ۱۸۸ هکتاری آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کاشمر یکی از شهرهایی است که بیشترین ثبت‌نام را در طرح نهضت ملی مسکن داشته که اجرای این طرح را در چهار سایت برای شهرستان برنامه‌ریزی‌شده است، اذعان کرد: در حال حاضر ساخت نهضت ملی مسکن در شهرستان کاشمر در سه سایت در حال اجراست. ‏

شریعتمداری همچنین در ادامه عنوان کرد: سایت ۱۲۶ واحدی، سایت ۳۰ واحدی و سایت ۳۴ هکتاری و ۱۸۸ هکتاری از جمله سایت‌هایی است که برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کاشمر پیش‌بینی‌شده که کار ساخت مسکن ملی در سه سایت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه همچنین در پنج روستای شهرستان کاشمر، زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است، تشریح کرد: بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۸۸ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرستان کاشمر ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان ۸ هزار و ۱۰۳ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

فرماندار کاشمر همچنین در ادامه بیان کرد: مسکن حمایتی، مسکن روستایی، بازآفرینی بافت فرسوده، خود مالکی و جوانی جمعیت از جمله بخش‌های طرح نهضت ملی مسکن است که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

خبرنگار محمد جعفرنژاد قوژدی

 

حتما ببینید

گزارش تصویری؛ چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *