دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهید مدرس (ره) ظلم ستیز بود/ امروز جنگ بین دو تفکر مستکبران غرب و اندیشه امام (ره) است

رئیس مجمع نمایندگان تهران در آیین نکوداشت سالگرد شهادت آیت الله مدرس (ره):

به گزارش پایگاه خبری روستای قوژد ؛ صبح امروز، آیین نکوداشت هشتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس (ره) در محل زیارتگاه ایشان با حضور و استقبال بی نظیر مردم ولایی منطقه ترشیز و مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، در این آیین ضمن گرامیداشت ۱۰ آذر ،که به مناسبت شهادت آیت الله سید حسن مدرس (ره) به روز مجلس نامگذاری شده است گفت: تجلیل از شهید مدرس (ره) که عالمی خدمتگزار، مبارز، همیشه در میدان و پیکارگر صحنه‌های مبارزه با پستی‌ها و پلشتی‌ها بود نوعی عبادت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان تهران با طرح این سؤال که چرا برای شهدا و علما و بزرگانی مانند شهید مدرس (ره)  بزرگداشت بگیریم؟ بیان داشت: جاده زندگی یک طرفه نیست که عده‌ایی تلاش و مبارزه کنند و خون بدهند و شهید شوند و عده‌ایی هم تماشگر باشند و از بستری که از خون شهدا فراهم شده به مال و منال یا مقام و مرتبه دست پیدا کنند.

شهدای ما جهاد شمشیر کردند و وظیفه امروز ما جهاد تبیین است

وی افزود: شهدای ما اگر خون دادند و شهید شدند ما هم که مانده‌ایم، وظیفه‌ایی داریم و باید به وظایفمان عمل کنیم و رسالت خود را انجام دهی و شهدای ما که جهاد شمشیر داشتند ما باید در میدان جهاد تبیین حضور داشته باشیم و همه باید در میدان جهاد باشیم.

حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد: یا باید ایثار جان و انفاق خون کرد یا پاسداری از خون را بر عهده گرفت و پیام این شهیدان را به گوش جهانیان رساند و موظفیم راه و رسم زندگی و فداکاری‌هایشان را در میان مردم نشر دهیم و ذهن ها و اندیشه ها را با آن فداکاری‌ها گره بزنیم.

وی با اشاره به اهمیت مکتب امام حسین (ع) گفت: روز عاشورا امام حسین (ع) و یارانشان ایستادند و نثار خون کردند و بعداظهر روز عاشورا  میدان جهاد تغییر کرد، جهاد شمشیر تمام و جهاد تبیین آغاز شد و حضرت زینب (ص) و اسرا پاسدار خون شهدا شدند.

رئیس مجمع نمایندگان تهران بیان داشت: اگر عاشورا و اربعین داریم به برکت جهاد تبیین است که حضرت زینب (ص) و امام سجاد (ع) و یارانشان اجازن ندادند پرونده جهاد حسینی و عاشورا بسته شود.

وی تأکید کرد: امروز عاشورا یک موج و یک جریان است. موجی که اوج ها را به دنبال می آوردو همه این شورآفرینی‌ها و موج ها از برکت جهاد تبیین است که بعد از ظهر عاشورا، اسرا به عهده گرفتند.

راه شهدا را تبیین نکنیم یزیدی هستیم/ شهید مدرس ها را به نسل آینده معرفی کنیم

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه یا باید حسینی بود و یا باید زینبی بود و اگر در این دو جبهه نبودید بدانید که یزیدی هستید گفت: در عرصه جهاد تبیین باشیم. شهدا و راهشان را و آنهایی که فداکاری کردند تبیین کنیم که در غیر این صورت یزیدی هستیم.

وی اظهار کرد: اولین نکته که در اینگونه نشست ها وجود دارد پاسداری از خون شهدا و زنده کردن راه شهدا و تقویت بنیادهای اعتقادی است که شهدا برای آن خون دادند.

نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: شهید مدرس (ره) ۱۰ سال تبعید را به جان خرید. شکنجه‌ها را و دیگر مشکلات را تحمل کرد و امروز ما باید از مدرس، از جهاد مدرس، از ایثار مدرس، از مقاومت مدرس و از شهامت و شجاعتت و فقه او تجلیل و به نسل آینده معرفی کنیم.

وی افزود: تجلیل از شهید مدرس (ره) تجلیل از این ارزشها است و شرکت در این گونه مراسم تعظیم شعائر است و تعظیم شعائر، تحکیم قرآن است و شرکت ما در این مراسم قدردانی از مجاهدت‌ها و فداکاری ها است.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: شهید مدرس (ره) برای عظمت این ملت فداکاری کرد و ما باید کتابها و  تفکرش را نشر دهیم و نکته دیگر که بر اهمیت و دلیل حضور در این مراسمات می‌افزاید، معرفی و تبیین میراث فرهنگی این ملت است چرا که میراث فرهنگی غنی داریم و صاحب یک تمدن و ادبیات قوی هستیم و معارف بسیار عمیق اسلامی را در اختیار داریم و باید از آنها پاسداری کرد.

معلمان و اساتید دانشگاهها و حوزه‌های علمیه شهید مدرس ها را معرفی کنند

وی با بیان اینکه شهید مدرس ها، میراث معنوی ما هستند تبیین کرد: ما در برابر نسل آینده مسئول هستیم و بیش از همه معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاهها و حوزه‌های علمیه مسئول هستند که شهید مدرس ها را بشناسانیم و امام (ره) را معرفی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان تهران با تأکید به اینکه نباید دنبال الگوهای غربی باشیم گفت: ما باید الگوهای مناسب را به جوانان معرفی کنیم چرا که ما هم مسئول هستیم. بویژه که فضای مجازی تا حدودی ذهن‌ها را تغییر داده است و نباید بی تفاوت بود.

وی اظهار کرد: بسیاری از بچه‌های ما فوتبالیست‌ها را خوب میشناسند اما بوعلی سینا و مدرس را چقدر میشناسند؟! و ضرورت است که بیش از این اقدامات فرهنگی انجام شود.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: شهید مدرس (ره) اهل اردستان اصفهان است و تا شش سالگی در این شهر بود و بعد با راهنمایی جدش به شهر الرضا می رود و در مرحله بعد وارد حوزه علمیه اصفهان و مدت هفت سال هم در مکتب فقها و علمای نجف شاگردی می کند و در  مکتب تربیتی آیت‌الله العظمی میرزا حسن شیرازی، صاحب فتوای معروف تحریم تنباکو شاگردی می کند.

شهید مدرس (ره) محصول تربیتی مکتب آیت الله العظمی سید حسن شیرازی است

وی افزود: مکتب آیت الله شیرازی، شخصیت‌های بزرگی را تربیت کرد و میرزا محمد تقی شیرازی که در استقلال عراق نقش بسیار مهمی داشته است و شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم و میرزا حسین نائینی از فقه‌های بزرگ و قله‌های فقاهت در مکتب مرحوم آیت الله شیرازی شاگردی کرده‌اند و شهید شیخ فضل الله نوری نیز در این مکتب تربیت شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم حاج شیخ ابوالحسن اصفهانی مدیسه‌ایی مرجع تقلید شیعیان جهان در یک دوره شاگرد همین مکتب بوده و شهید مدرس (ره) هم در این مجموعه شخصیتش شکل گرفت و باید در خدمت استاد بود تا شخصیت انسان قوی و مستحکم شود

وی بیان داشت: امام (ره) آمد و روح در کالبد یخ زده و فسرده این ملت دمید و مردم را به حرکت درآورد و انقلاب ما پیروز شد و امروز در فلسطین جنگ بین حماس و اشغالگران نیست  و در جنوب لبنان هم جنگ بین حزب الله و اشغالگران نیست و در عراق و یمن هم همینطور بلکه دو تفکر در برابر هم قرار گرفتند.

امروز جنگ بین دو تفکر و دو تمدن است/ جنگ بین تفکر مستکبران غرب و اندیشه امام خمینی (ره)

حجت‌الاسلام تقوی افزود: امروز دو جریان فکری است که در مقابل هم قرار گرفتند. یک تفکر که سردمدارانش مستکبران غرب و امریکا است و یک تفکر امام (ره) و اندیشه انقلابی امام (ره) است که رو به روی هم قرار گرفتند و غربی‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌های پلید و اشغالگران کودک کش بدانند که امروز استاد و معلم بزرگ این صحنه رهبر فرزانه انقلاب است که پرچم عزت و شرف را به اهتزاز درآورده است.

وی ادامه داد: نماینده تفکر امام (ره)، سید حسن نصرالله و مجاهدین و حزب الله و انصارالله و حشدالشعبی و بسیج دریا دل ایران و این مردم بزرگ هستند و امروز جنگ بین دو تفکر و دو تمدن است و باید به این مهم توجه داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: مکاتب تربیتی اسلام می‌تواند انسانها را تربیت کند و امروز آموزش و پرورش اصل است و اگر آموزش و پرورش قوی و قدرتمندی داشته باشیم و معلمان با فکر و تدبیری  داشته باشیم شخصیت‌های بزرگی تحویل این جامعه خواهد شد و باید به معلمان بیشتر توجه کنیم.

وی عنوان کرد: شهید مدرس (ره) محصول تربیتی مکتب آیت الله العظمی سید حسن شیرازی است و یکی از ویژگی‌های شهید مدرس (ره) مردم دوستی بود. مردم را باور داشت و به مردم عشق می‌ورزید و این نشأت گرفته از تفکر اسلامی است.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: امام (ره) هم خود را خدمتگزار مردم می‌نامید و شهید مظلوم بهشتی هم فرموده بود: ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنه‌گان قدرت و روحانیت در طول تاریخ ثابت کرده که در صحته بوده و مبارزه کرده و هیچ گاه صحته را خالی نکرده است.

وی گفت: آیت الله محمد حسین حائری، صاحب الفصول حتی یک ساعت باقیمانده عمرش را آرزو داشت به مردم خدمت کند و  مراجعات مردم را پاسخگو باشد و شهید مدرس (ره) نیز فرموده بود: ما همه نوکر مردم هستیم و حتی انبیاء که از همه برتر هستند برای خدمت به مردم مبعوث شدند.

شهید مدرس (ره) برای خدا سخن می‌گفت و خدایی بود

رئیس مجمع نمایندگان تهران بیان داشت: مدرس برای خدا سخن می‌گفت و خدایی بود و هر آنچه برای رضای خدا بود انجام می داد و مقام امروز ایشان بخاطر خلوص شهید است.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مدرس (ره) این است که با آزادمنشی زندگی کرد و درس هیهات من الذله را در رفتار و زندگی‌اش به دیگران تعلیم داد و همانند مولایش حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ظلم ستیز بود و دعوت ستمگران را اجابت نکرد.

حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد: روزی رضاخان به شهید مدرس (ره) پیام داد که کاری کنم تو را در قبرستان مسلمان ها دفن نکنند اما شهید به رضاخان پیغام داد که من در هر کجا بمیرم، قبرم زیارتگاه می‌شود ولی تو در جایی می‌میری که نه آبی باشد و نه علفی و نه مسلمانی در آنجا باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهید مدرس (ره) در برابر مستکبران و کسانی که می‌خواستند او را بفریبند، آزادمنش بود و هرگز از تنها بودن احساس تنهایی نمی‌کرد چرا که خدا را داشت و به قول شاعر «گر ما ز سر بریده می‌ترسیدیم / در محفل عاشقان نمی رقصیدیم».

رئیس مجمع نمایندگان تهران اظهار کرد: یکی از خصلت‌های بسیار بارز شهید مدرس (ره) این بود که از خودباختگی متنفر بود و با افراد خوباخته برخورد می‌کرد و سید حسن تقی زاده که از سفر اروپا برگشته بود و در ترویج فرهنگ غربگرایی بسیار تلاش می‌کرد به خدمت شهید مدرس (ره) رسیده بود کهانکلیسی‌ها بسیار قدرتمند هستند و نمی‌توان با آنها برخورد کرد، مدرس بلافاصله اجازه نداد صحبتش تمام شود و به او پرخاش کرد و گفت: اشتباه می‌کنید! انگلیسی‌ها مردمان باهوشی نیستند بلکه شما نادان و بی‌هوش هستید که چنین تصویری درباره آنان دارید.

شهید مدرس (ره) اجازه ترویج فرهنگ غربگرایی را نمی‌داد

وی عنوان کرد: شهید مدرس (ره) اجازه ترویج فرهنگ غربگرایی را نمی‌داد و مصلحت مملکت را بر منفعت‌های گروهی و شخصی و باندی ترجیح می‌داد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه شهید مدرس (ره) عالم به زمان بود و زمان خودش را کاملا می شناخت خاطرنشان کرد: هر چه داریم از شهیدان داریم. راه شهدا را بشناسیم و پیروی از شهدا را مسیر زندگی خودمان قرار دهیم.

مجلس از ارکان نظام است/ پای صندوق‌های‌ رأی برویم و افراد شایسته‌‌ایی را به مجلس بفرستیم

وی با بیان اینکه شهید مدرس در ۱۰ آذر ۱۳۱۶ هجری شمسی به شهادت رسید و به همین مناسبت این روز به نام  مجلس مزین شده است یادآور شد: مجلس از ارکان نظام است و ضرورت است همه ما در انتخابات شرکت کنیم و پای صندوق های‌ رأی برویم و افراد شایسته‌ و مناسبی را به مجلس بفرستیم.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/

 

حتما ببینید

اهدا تندیس مخصوص جام رمضان بسیج شهرستان کاشمر در سال ۱۴۰۳ رده سنی نوجوانان به مدیریت و هیات مدیره صندوق قرض الحسنه المهدی عج روستای قوژد

#ورزش_روستا #تقدیروتشکر #حامیان_فوتبال_روستا #فوتسال_روستا #صندوق_قرض_الحسنه_المهدی_عج #دهستان_بالا_ولایت #روستای_قوژد #گزارش_تصویری   مسابقات فوتسال جام رمضان بسیج شهرستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *